Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VARFÖR GÅR JAG INTE NER I VIKT? HAR JAG FÖR LITE UNDERHUDSFETT?

Svar på kommentarer…

Jag har ett problem, min kropp har typ stannat upp och vägrar gå ner i vikt mer, har gått ca ett år nu och jag vet inte vad jag ska göra? Äter rätt och tränar konstant men inget händer, ha även testat och ändra kost och träningsvanor men kroppen vägrar samarbeta! Har panik nu!!

SVAR: Hej! Ingen panik! Att vara stressad kan göra att du hamnar i dessa platåer. Svårt för mig att säga vad som är felet då jag skulle behöva kolla över exakt hur du tränar och vad du äter. Någonting är fel och behöver ändras för att du ska komma vidare. Tränar du tillräckligt hårt? Äter du verkligen rätt? sover du ordentligt? Stressar du för mycket? Äter du för lite? Äter du för mycket av något? Har du problem med sköldkörteln?

Jag skulle verkligen rekommendera dig att ta hjälp av en duktig PT som kan hjälpa dig att kolla över detta för att sedan lägga upp en kost- och träningsplan. Värt varenda krona. Lycka till! Kram ida

Jag äter alltid tre huvudmål varje dag + ett mellanmål mellan varje. Men jag får ibland lite ”panik” när jag inte får i mig mellanmål typ var tredje timme, är det dåligt om det ibland blir att man inte äter någo mellan två huvudmål, på typ fem timmar? 🙂

SVAR: Det låter som en sund kosthållning. Snälla kära nån vad mycket panik ni alla får. Inget att få panik över ett missat mellanmål. Man kan inte alltid vara perfekt. Äter man dåligt/för lite/för mycket 1 eller kanske 20 dagar av 365 dagar så gör det absolut inget. Det är helheten som räknas. Håll en sund kosthållning med regelbundna måltider i grunden och skiter det sig ibland så spelar det ingen roll 🙂

Hej Ida! Tack för en motiverande och bra blogg! Det är alltid lika inspirerande att kika runt här 🙂 Jag undrar ifall du har någon bra övning för baksida axlar? Jag tränar mycket på gym, men har alltid svårt för att få kontakt med just den muskeln.. Likaså undrar jag ifall du har någon bra övning för övre delen utav ryggen? Jag kör ofta enhands hantelrodd, men känner aldrig så mycket som jag önskar. Tack på förhand! 🙂 Kramar från Ida

SVAR: Tack snälla för din kommentar! 🙂 Såklart har jag det. Min favorit är Hängande rodd med TRX band, tar både i baksida axel och övre delen av ryggen…

Kaviar, nyttigt eller inte? 🙂

SVAR: Lagom nyttigt 🙂 Eftersom man oftast inte äter så stora mängder så spelar det inte så stor roll att det innehåler lite socker mm.

Är det som 17-årig tjej för lite med 12,8 % underhudsfett? Kan det vara en anledning till att man inte har mens?

SVAR: 12% fett på en tjej är väldigt lite och det kan absolut vara anledningen till utebliven mens.

Är det så att alla människor inte kan gå ner till en låg fettprocent på kroppen. Jag tränar styrka/kondition 4ggr i veckan men har fortfarande lite ”hull” kvar runt magen, armarna osv? Kan det vara så att jag bara inte kan bli av med det fettet?

SVAR: Allting går om man bara vill. Alla kan men alla har olika förutsättningar. Man måste bara hitta rätt väg.

Hej goa Ida! Jag behöver lite tips…

1. Hur gör jag för att bli mer motiverad till att springa? Vill verkligen bli snabbare och orka då fotbollen börjar nu!

2. Vad gör jag när jag aödrig blir mätt? Jag kan äta 5 gånger så mycket som alla mina vänner och familj…

3. Hur får jag bort mitt godissug..?

4. Hur går jag ner de sista kilona..?

Du är bäst!!!

SVAR: Tack snäla du för din kommentar 🙂

1. Sätt upp mål, spring intervaller, investera i ett par grymma löpskor, gå inte ut för hårt i början utan trappa upp och hitta en ”löparkomis”.

2. Då kanske du behöver 5 gånger så mycket energi som dina vänner och familj. Testa äta mer av protein (kött, fisk, fågel, keso, kvarg, ägg mm). Det blir man mätt av snabbare och håller sig mätt länge.

3. Läs mina inlägg Bli av med ditt sötsug och 6 bästa tipsen för att motstå sötsaker.

4. Minska på kolhydraterna och ät mer protein och fett är mina bästa tips.

Lycka till! Kram Ida

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Du kanske kan svara på min fråga? Jobbar som undersköterska och alternerar arbetsplatser konstant. Ibland kvällsjobb, ibland dag, ibland natt. Hur gör jag för att bäst äta under ett nattpass? (21-07 i regel). Brukar som vanligt gå upp på morgonen även när jag jobbar natt, sedan brukar jag vila/sova mellan 17-20 ungefär. När ska jag äta kvällsmat? Vad ska jag äta under natten och vad äter jag när jag kliver av mitt pass för att sedan gå och sova, och vad äter jag när jag vaknar vid 14 tiden på eftermiddagen där efter?

    stinasa.blogg.se 2013-04-24 22:54:00
    Svara
  • Hej ida! Jag vill först säga att jag älskar din blogg! Jag är en tjej på 17 år och jag är 166 cm lång och väger 51 kg. Jag styrketränar mycket och konditonstränar ca 4 ggr i veckan genom spinnningpass och gympa pass på friskis. Jag springer även och går promenader. Jag har nästan inget fett på magen men ändå har jag en stor putmage. Jag äter nyttigt och räknar kalorier och ser till att få i mig mycket protein och grönt osv. Vad ska jag göra? Tacksam för svar 🙂

    Moa 2013-04-24 20:12:00
    Svara
    • Svar på Moas kommentar.

      Låter som mig innan jag slutade med mjölk och gluten. Min mage blir väldigt svullen av det och på kvällen kunde jag inte ens se tårna då magen stack ut ivägen 😀 Har blivit mycket plattare sedan jag slutade med alla mjölkprodukter och gluten. Testa 🙂

      idawarg 2013-04-24 21:45:00
      Svara
  • Hej! Jag undrar vad som är bäst för fettförbränningen/konditionen, springa 20 min intervaller i uppförsbacke eller 40 min joggning i jämnfart? Vilket tror du förbränner mest fett? 🙂
    Du har en jätte bra och inspirerande blogg! Keep it up!

    Emma 2013-04-24 19:44:00
    Svara
  • Yeah, jag har haft detdär med att kunna äta fem gånger så mycket som vänner och familj, visade sig vara överaktiv sköldkörtel!

    Philippa 2013-04-24 19:30:00
    Svara
  • Jag har en fråga som nog fler skulle vara intresserade utav att få svar på:) På en lördagskväll så är det oftast ganska svårt att hålla sig från sötsuget, men jag brukar göra en god smoothie/ ”sorbe” liknande glass. Men tycker att det är mycket godare med lite sötning- är det bättre att välja socker eller honung då? 🙂 Hur är skillnaden med kalorier och innehållet? 🙂 Innehåller honung någon vitamin elr något annat som är bra för kroppen? 🙂

    Linda 2013-04-24 15:50:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind