Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÖVNINGAR FÖR BEN & RUMPA

Någontig som jag verkligen tycker är snyggt är en vältränad rumpa och baksida lår! Så snyggt när man ser muskler där! 🙂 Nu är det så att jag är född med spinkiga ben och jag måste verkligen träna hårt för att de ska växa. Mage är inga problem att bygga muskler på men benen är kaos! Slarvar jag med styrketräning och kost så är det musklerna på ben och rumpa som först försvinner. Så efter min släng av magsjuka här om veckan tog hårt på ben och rumpa 😀 haha. dags att bygga upp igen så körde ett köttigt ben/rumppass igår.

BEN- & RUMPPASS.

Trappmaskin 10 min, 60 kliv upp på hög bänk med 10 kg, 60 st ”kjejsaren” med 10 kg (se film nedan),  60 sidolyft med 12 kg i cablecross (se film nedan), 90st enbenscurl med pilatesboll (se film nedan).

Kjejsaren – Tränar rumpa, baksida- och insidalår och stabiliserar upp fotleder och knän.

Sidolyft Cable Cross – Tränar rumpans mindre muskler och också bra för att stabilisera upp.

Enbenscurl Pilatesboll – Grymt bra träning för baksida lår och även för hela bålen. 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • jätte nyttiga övningar!! Tack! :))

    Marjo Leppälä 2013-04-06 00:09:00
    Svara
  • Ida var kommer dina tights ifrån som du har på första videon?? Med färger på sidan. Du var förresten min favorit i floorfiller kul att se dig 7 år senare!

    disqus_KH3DCfzHCS 2013-04-05 21:09:00
    Svara
  • Jag har ganska lätt för att få muskler på rumpa och ben men har svårt för armarna :/ Men det är enligt mig inte det allra viktigaste.

    jjennaa.blogg.se 2013-04-04 22:02:00
    Svara
  • Hej Ida. Jag är en väldigt ung tjej (13 år). Jag vill gärna komma i bra form till sommaren. Just nu är jag inte i så jättebra form. Jag har inte mycket muskler elr någon vidare kondition. En sak jag verkligen vill till sommaren är att få lite magrutor. Har du något bra tips om hur jag kan göra det? Övningar och hur ofta? Annars dansar jag 3-4 ggr i veckan. Vet att det här kan vara svårt att svara på men om du vet något så skulle jag bli jättetacksam.
    PS. Sjukt bra blogg 🙂

    Amanda 2013-04-04 21:13:00
    Svara
  • Sjukt bra! Jag borde verkligen börja träna och det här var precis den inspiration jag behövde! 😀

    Isolde H 2013-04-04 19:00:00
    Svara
  • Och en till fråga! Jag som inte är så jättestark och har bra balans. Går det bra att hålla sig mot väggen med ena handen när man kör kejsaren? Det känns inte som att det inte alls tar på samma sätt då. Så förlorar hela övningen mening då och att jag lika gärna kan göra annat.

    Lena 2013-04-04 16:01:00
    Svara
  • Älskar att du visar upp detta! är en riktig nybörjare så det uppsattas! jag undrar dock hur du la upp detta pass? körde du 60 st kejsaren sen gick du vidare och körde 60 st sidolyft osv? 60 st på rad eller pauser mellan? eller körde du tex 10 kejsaren och sedan 10 sidolyft x 6 varv?

    Lena 2013-04-04 15:55:00
    Svara
  • När du skriver hur många du gör är det per set eller totalt? Exempelvis om du gör 60 kliv upp på bänk är det då 60 rep * 4 set eller 60 totalt?

    Emelie 2013-04-04 15:18:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Dasha Girine
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Chrystelle Eriksberger