Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VECKANS UTMANING – SQUATS

Något som jag blir otroligt taggad av är att träna rumpan och se att det formas och växer. Ja menar, hur snyggt är det inte med en riktigt köttig rumpa? 😀 Haha. Så med de orden så kanske ni har förstått att veckans utmaning kommer bli rupmträning!

Jag utmanar er nämligen denna veckan att göra minst 250 djupa squats innan veckans slut. Ni får dela upp dem hur ni vill.

UTFÖRANDE: Viktigt att tänka på är att hålla ett starkt buktryck och ryggen rak hela vägen ner och även att knäna ska spåra över fötterna. Gå så djupt ner du kan och fokusera på att hitta musklerna på baksidan på vägen upp. 

Så vilka är på veckans utmaning? 250 squats innan veckans slut! NU KÖR VI!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
24kommentarer
  • Det är en riktigt bra övning, kan även rekommendera sumo lunges, en övning som är grym för rumpa och lår! Kolla in här http://funfiercefitness.tumblr.com/post/42178200736/tip-of-the-day#.USdK4bQx_Zg

    Funfiercefitness 2013-02-22 12:41:00
    Svara
  • http://berg.shapemeup.se/2013/02/11/squats/

    Fredrik 2013-02-19 12:28:00
    Svara
  • Älskar den här sorten av utmaningar! Är garanterat på och gör MINST 250 innan veckans slut! Finns verkligen inga ursäkter då dom går att utföra i princip var och när som helst! Kram
    rebeckaleh.devote.se

    Rebecka Lehmussaari 2013-02-19 10:05:00
    Svara
  • Jag är på!! Älskar squats!!!

    Marina Borneblad 2013-02-18 19:09:00 http://www.facebook.com/marina.borneblad
    Svara
  • jag har en liten fråga. Alltid när jag kör den här övningen får jag en sån fruktansvärt träningsvärk i framsida lår (och baksida också då förstås, men mycket ondare fram än bak). Gör jag något fel då eller är det mänskligt? 🙂

    Therese 2013-02-18 15:21:00
    Svara
  • Älskar squats! Försöker köra 100 varje gång jag är på gymmet. Jag lovar dig 500 squats innan veckans slut! 🙂 www.lifebytherese.blogspot.com

    Therese 2013-02-18 15:00:00
    Svara
    • Svar på Thereses kommentar.

      Härligt att höra! Ta bortfår man aldrig göra men lägga till får man mer än gärna göra! Kör hårt! 🙂

      idawarg 2013-02-18 15:16:00
      Svara
  • Jag är på!

    Emmaforslunds.blogg.se 2013-02-18 14:25:00
    Svara
  • Jag är på! Men, jag undrar om man behöver värma upp på något sätt innan eller om det bara är att köra? Det vill säga, kan man köra 10-20 st nu och då eller bör man ta det i samband med annan träning?

    Undrar 2013-02-18 12:20:00
    Svara
  • för första gången ska jag våga mig in utmaningen 🙂

    Linda 2013-02-18 11:59:00
    Svara
  • Jag är med! 😀

    Amanda Molander 2013-02-18 11:55:00 http://amandamolander.blogg.se/
    Svara
  • Yes! Vill dock inte att min rumpa växer mer eftersom att den redan är ganska ala Jennifer Lopez rumpa naturligt xD det höfter ligger i släkten..

    Arw 2013-02-18 11:46:00
    Svara
  • Åå jag ska bara se till att bli frisk! sen är jag med 🙂 kanske får göra alla på söndag men så får det vara, jag ät med !

    Elisa 2013-02-18 11:16:00
    Svara
  • Jag är sååå på ! Har redan kört 30 =)

    Izolde.blogg.se 2013-02-18 10:21:00
    Svara
  • Jag är med!! 

    Rebecka 2013-02-18 10:14:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Paulina Forsberg