Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SJUK SJUK OCH SJUK

Har varit på mediautbildning hela dagen lång. Väldigt intressant! Idag blir det ingen träning för mig heller då jag fortfarande dras med denna elendiga förkylning. Har gått upp och ner i 6,5 vecka nu och börjar bli less. Ska till doktorn imorgon då jag verkligen är sugen på att träna ordentligt! Så fort jag blir frisk ska jag lägga upp både kost och träningsprogram till mig själv med mål att bygga muskler. LÄNGTAR! Så länge ligger all fokus på att bli frisk!

Era bästa ”blifrisktips” mottages mer än gärna?

Bjuder på en härlig lunchbild. Varmröktlax, ägg, sallad, quinoa och en härlig senpas sås. 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
12kommentarer
  • Varje morgon gör jag en shot på ca 1-2 tsk riven ingefära, lite flytande honung, ca 1-2 tsk och en halv pressad citron. Rör ihop och ät. Börjar även varje morgon med en mugg varmt vatten med pressad citron i. Har inte varit sjuk sedan jag började med detta, 2 ca år har jag kört nu 🙂

    Cicki 2013-02-15 17:08:00
    Svara
  • Efter att varit förkyld 9 månader förra året så är mitt bästa tips honung! Jag blandar det i kvargen på morgonen för (om jag inte minns fel) över 40 grader så försvinner det välgörande sakerna i honung! Jag har varit frisk sen jag började blanda i en tesked honung i frukosten varje morgon. 🙂

    Olivia 2013-02-14 17:19:00
    Svara
  • hej Ida, min tips är också att vila ordentligt + mint te med mycket citron och honung i, minst 3 gånger per dag. Ät färsk vitlök med maten, till varje måltid 2-3 kliftor, rökt sidofläsk är bra vid förkylningen också, apelsiner och ekologiska äpple med skal på. Detta brukar hjälpa mig. Hoppas du pignar upp snart 🙂     

    Bacic Bojana 2013-02-14 08:33:00
    Svara
  • Detta är i all välmening..tror du behöver vila ut ORDENTLIGT innan du börjar träna. Låt det tom gå ett par dar som helt frisk innan du börjar igen, annars kommer du dras med detta i evigheter. Det straffar sig alltid att inte lyssna helt på kroppen. Mvh Caroline

    Caroline 2013-02-13 14:57:00
    Svara
  • Tycker att det är vanligt att ni träningsprofiler börjar träna direkt när det känns bättre men är det inte sundare att vänta av sjukdomen ett par dagar till och hålla sig till promenader? Det händer liksom inget man behöver vara rädd för och ens träningsresultat försvinner inte man återhämtar sig snarare snabbare! Annars blir det som för dig att man blir dålig igen. Ta det från någon som sällan är sjuk och blev inte tjock av att skippa den eller fick mindre muskler.

    Alex 2013-02-13 13:09:00
    Svara
  • Har du inte lagt om kosten under hösten och uteslutit en del mat som mejerivaror och gluten? Kanske får din kropp inte tillräckligt av alla näringsämnen den behöver och ditt immunförsvar har blivit lite försvagat pga det och att det är därför det tar längre tid att bli frisk? Jag har ingen medicinsk utbildning men har märkt på mig själv att om jag ätit för lite av särskilt kolhydrater så blir jag mycket lättare sjuk.

    Sofia 2013-02-13 08:12:00
    Svara
  • Vet hur det känns 🙁 så sjukt värdelöst när man vill träna också.. man blir så himla frustrerad på kroppen. Var själv först sjuk och sedan förkyld i 3 veckor i slutet på dec innan tillfrisknande och hann träna typ 2,5 vecka och sedan kom det tillbaka och nu har jag hostat i två veckor. Inga roliga virus vi har denna vinter 🙁 Sjukt jobbigt! De e bara att vila vila vila sova ordentligt. Hoppas du blir frisk snart ! Kram 

    Sabine 2013-02-13 05:59:00
    Svara
  • Här kommer mitt bästa varafrisktips.
    http://www.yoga.se/Butik/Naesskoeljningskannor/NoseBuddy

    Sköljer bort bacillerna innan man blir dålig. Perfekt att använda när alla snorar runt omkring.

    Aga Carlsson 2013-02-12 23:34:00
    Svara
  • Mitt enda tips är nog tyvärr också det tråkigaste – VILA. Hade precis samma problem i höstas; blev sjuk, vilade mig ”halvfrisk”, tränade på, blev sjuk igen och så vidare, höll på så mellan oktober till december. Bestämde dock över jul att ”nä, nu jäklar tar jag det lugnt”. Så efter att endast ha promenerat i två veckor kändes det äntligen bra. Tror aldrig att det blir riktigt bra så länge man inte vilar ut det – men det är ju bara min erfarenhet 😀 Krya på dig och jag förstår VERKLIGEN hur det känns när det bara kliar i kroppen efter träning. Håll ut! 😀

    Vickan 2013-02-12 22:38:00
    Svara
  • Shake gjord på lite isbitar, vitlöksklyftor, apelsin, citron och ingefära! Det smakar inget vidare och svider som attan i halsen, men funkar gör den!!

    www.louiseapple.blogg.se 2013-02-12 22:40:00
    Svara
  • Riv färsk ingefära, lägg det i en ”te-skopa-sked” och drick ingefära te, så ofta du kan. 🙂 krya på dig!

    Alexandra 2013-02-12 20:48:00
    Svara
  • C-vitamin bomba dig själv! Inga kosttillskott, utan äkta vara. Massor apelsiner, clementiner, paprika, citron o.s.v! Även grönt citronteé rekommenderar jag stark 🙂

    Krya på dig!

    Almacedefors 2013-02-12 18:43:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger