Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GLUTENFRI OCH MJÖLKFRI KOSTUPPLÄGG

Jag har ju sedan 1 månad tillbaka uteslutit både gluten och mjölk i min kost. Då menar jag allt som mjölk, keso, kvarg, yoghurt, fil, grädde, ost, cremefraische, råg, vete, dinkel mm. 

Att utesluta allt detta är ganska krångligt men har gjort enorm skillnad på min mage, så det är värt det! Många av er har både mailat och kommenterat om att ni också har problem med magen och också vill testa denna kosthållning men inte vet hur och vad man ska äta? Jag var också väldigt orolig innan jag skulle börja då jag åt enormt mycket mjölkprodukter, men det har gått mycket bättre än vad jag trodde!

Här nedan kommer lite tips på hur man kan lägga om sina måltider och hur min kost ser ut nu…

FRUKOST INNAN: Havregrynsgröt, keso, bär och mjölk.

FRUKOST NU: Havregrynsgröt med krossade linfrön och 2 äggvitor i som serveras med med 1 matsked kokosolja, solrosfrön, kanel, bär och havremjölk.

LUNCH INNAN: Sallad med kyckling och fetaost och ett surdegsbröd med smör till.

LUNCH NU: Sallad med rödbetor, kyckling, valnötter och vinegrett.

MELLIS INNAN: Kvarg med torkadebär och musli.

MELLIS NU: Mina proteinbars.

MIDDAG INNAN: Kesopannkakor med kvarg och bär.

MIDDAG NU: Omelett med skivad skinka och purjolök med sallad till.

Min underbara frukost…

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • Hej! Om du kör utan mjölk vad kör du då för proteinpulver? Vanligt innehåller ju Vassle vilket innehåller mjölkprotein. Vad rekommenderar du för proteinpulver om man inte kan äta mjölkprodukter?

    Mina 2013-01-07 20:38:00
    Svara
  • provat rismjölk? Det är supergott tillsammans med havrgrynsgröt. Innan jag gick över till raw food var det lätt en topp tio rätt! 😀

    Ninni Sunden 2013-01-07 16:30:00
    Svara
  • Vilka havregryn använder du? Några speciella glutenfria? Jag gillar Saltå Kvarns havregryn/kross/kli men de kan tyvärr innehålla spår av gluten. Har man inte uttalad glutenintolerans utan ”bara” är känslig så kanske det spelar mindre roll men ändå. Tips mottages tacksamt 🙂 

    Undrar också om du känner att det är problematiskt för dig att få i dig tillräckligt med protein nu när du inte äter keso och kvarg? Känns som många frossar i lättkvarg, tillsammans med proteinpulver, för att få i sig så himla mycket protein (nästan så det känns överdrivet ibland).

    Ellen 2013-01-06 17:46:00 http://pellan.se/
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger