Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TRENDSPANING INFÖR 2013 – INNE & UTE LISTA

Nu börjar 2012 lida mot sitt slut och ett nytt härligt år står för dörren. Här kommer min trendspaning på vad som kommer vara inne och ute inom träningsvärlden under 2013…

 

INNE  2013

– TRX / Black Belt. Den här träningsformen känns väldigt het inför 2013. Så mycket bra övningar som man blir råstark av. Att kunna bära sin egen kroppsvikt är något alla människor borde kunna göra för att ha en bra fysik. Jag har ett eget BlackBelt som jag köpt på PT-school. Perfekt att ha hemma.

– Cirkelträning. Hur bra är inte cirkelträning? Man tränar både styrka och flåset samtidigt. Grym träning och speciellt för dig som har som mål att tappa några kilo. Perfekt att köra hemma om man inte har tillgång till gym.

– Utomhusträning. Löpning, skidor, cykel, Military Training mm. Att vara ute i naturen när man tränar är som att slå 2 flugor i en smäll. Härlig träning + frisk luft och välbefinnande från naturen. Military Training har spridit sig de senaste åren och jag kommer absolut att testa det under 2013.

– Aerial hoop. Det här är en ny klass på StudioDQ då man tränar i ringar uppe i luften som en cirkus artist. Det här kräver enorm styrka, smidighet och kroppskontroll. Jag ska definitivt testa det här!

 

 

UTE 2013

Folk som ger upp. Så många människor på gymmet i januari och februari som sedan blir mindre, mindre, mindre och mindre… ju närmare sommaren vi kommer. Människor har gett nyårslöften om ett hälsosammare liv med träning och god kost och går ut stenhårt. De tröttnar sedan och orkar hålla i det ”hälsosamma livet” i ca 1 månad.

– Maskiner. Alla dessa onödiga maskiner som finns överallt i gymmet. För mig är dessa helt ute! Fram med fria vikterna, TRX, kettlebells, hopprep, Chins stången, bollar och egen kroppsvikt!

– Uppumpade gym muskler. Det här känns så 80-tal! 2013 ska man vara både stark och smidig som en katt. Gå på brottning, dans eller kombinera din styrketräning med Yoga, pilates, stretch eller Bikram Yoga.

Hur smidig tror ni denna killen är?

– BodyPump. Får ont i magen när jag kollar in på ett Body Pump pass och ser hur illa tekniken ser ut på större delan av deltagarna. Jag själv kan inte göra rätt teknik, fast jag vet hur det ska utföras eftersom ett BodyPump pass går allt för fort och man hinner inte ens byta till rätt vikt. Ledaren hinner inte kolla tekniken på alla deltagare och BodyPump kan vara väldigt skadligt!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Paulina Forsberg
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Petra Tungården
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Fannie Redman
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger