Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 10

Jag vill hemskt gärna börja äta nyttigt och prova alla dina recept du lägger ut här på bloggen – det enda problemet är att jag i stort sett avskyr grönsaker.. Dom enda grönsakerna jag har ätit som jag gillar är dom vanliga: gurka, tomat, sallad och enbart gul paprika. Du har ofta med lite mer speciella grönsaker i dina recept, och jag undrar om du på något vis skulle kunna beskriva vad de smakar som? Haha jag förstår att det låter som en helt sjuk fråga, men grejen är den att jag är student och har inte så mycket pengar att röra mig på så jag vill inte köpa en massa mat som jag sedan måste slänga för att jag inte tycker om det. Jag kan redan nu säga att jag inte gillar särskilt mycket smaker egentligen, så om du har något tips på hur man får grönsaker att smaka absolut ingenting får du gärna berätta det! Haha jag ber om ursäkt för knepig fråga.

Hur som, tack för en inspirerande blogg! Kram Tina

SVAR: Haha oj det här var nog den svåraste frågan. De grönsaker du gillar kommer du långt på. Babyspenat som jag också brukar använda smakar knappt något. Brukar också ha morot och avokado i mina sallader. Ett paket morot kan du få för 7kr så det tycker jag att du ska köpa och testa. Riktigt gott tycker jag att få lite tuggmotstånd i salladen. Avokado smakar lite speciellt och har en nötig smak. Gillar du naturella nötter så gillar du säkert avokado. Brukar också använda mig av rödkål, vilket jag inte tycker smakar så mycket heller utan ger bara ett härligt tuggmotstånd. Rödkål är också väldigt billigt så köp en liten bit och testa. För det mest tycker jag att grönsaker tyvärr är väldigt smaklösa och att det är dressingen som smakar och att grönsakerna ger konsistensen. 🙂

Hoppas du fick lite hjälp. Kram, Ida

Hej ida! 
Jag är en small tjej med en massa onödigt fett på kroppen. Jag vill nu få bort fettet men jag är också över taggad på att träna styrketräning för att jag vill ha en mer kraftigare fysik! Jag har tränat ett tag och gått ner några kilo, byggt en del muskler men det känns som att det tar allt för lång tid att få bort fettet! Det känns som att jag gör något fel! Jag har svårt att kombinera både kondition och styrka. jag undrar vad bör jag fokusera på mest eftersom att jag vill bli kraftigare i fysiken men även mer slimmad?

Sedan undrar jag om det är fett eller kolhydrater jag bör hålla mig borta ifrån? Får alltid olika svar på just denna fråga! Just nu undviker jag så mycket fett som möjligt och äter bara kolhydrater fram till lunch. Men jag tränar oftast på kvällarna och min sista fråga är, bör jag äta kolhydrater innan?

Tack på förhand!

SVAR: Hej! Jag skulle satsa på att köra tung styrketräning blandat med rätt kost. För att öka i muskler måste du träna rätt och äta mycket (speciellt proteiner) och ge kroppen den återhämtning som behövs för att bygga upp kroppen. Fokusera på att bygga först och sedan ”deffa” bort fettet ovanpå. Det här kan vara avancerat att lägga upp själv så jag skulle definitivt rekommendera att anlita en PT som kan hjälpa dig med ett bra upplägg på träning och kost specialbaserat till dig. Lycka till! 🙂

Jag kan kan pga jobb oftast inte träna fören runt ca 20-tiden å är klar kanske 21-21-30 nånting.. jag tränar styrketräning på gym och ska precis börja träna thaiboxning och även dessa pass ligger sent på kvällen. Min fråga är: Vad ska jag äta efter träning när jag är hemma runt 21.30-22.00? Jag hinner ju äta en middag innan träningen ibland, men kan jag äta middag vid 22? Det känns så sent, särskilt när jag ska gå upp klockan 05.30. Jag får sån energi i hjärnan av att äta mat (äter bra mat, nyttig mat), så jag blir helt speedad å har svårt för att somna om jag äter precis innan jag ska sova, vill ju sova minst 7 timmar också. Har du något tips på hur jag kan lösa att träna sent, få min sömn å ändå hinna äta efter träningen? 

SVAR: Jag förstår ditt problem då jag är i samma situation. Jag själv brukar göra lite olika. Ibland äter jag middag innan och äter tex kvarg med bär och musli eller några ägg + nötter efter träning. Ibland äter jag det jag nyss nämnde innan träningen och äter middag efter när jag kommer hem. Har inte kommit på vad jag gillar bäst än. Du får helt enkelt testa dig fram. Men bra tips på mat efter träning är kvarg, keso, ägg, proteinshake, naturella nötter, yoghurt mm. Viktigt att fylla på med protein efter träning så kroppen har byggstenar att återhämta kroppen med under natten 🙂 Lycka till! / Ida

vad brukar du äta till avokado?

SVAR: Jag brukar äta avokado som den är med lite örtsalt på och ibland lite keso till. Annars använder jag det i de flesta sallader eller på knäckebröd tillsammans med kalkon och paprika. Supergott 🙂

undra om du kan några intervallträning  som man kan göra hemma?? ( inte ute)

SVAR: Har du hopprep kan du köra intervaller med det hemma. Ex. Hoppa 1 min, vila 30s, hoppa 1 min vila 30s osv… Eller så kan du köra burpees 40s, 20s vila osv…

BURPEES:

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Hälsa
    Foodjunkie
    Hälsa
    Fannie Redman
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger
    Hälsa
    Träningsglädje