Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 4

Vad har du för fetthalt på keso och kesella? Hur mycket äter du ungefär av dessa två prudukter dagligen? Super inspirerande blogg! Kram 🙂

SVAR: På Kesella har jag alltid lättkesella dvs ca 1% fett och på keso brukar jag köpa den vanliga 4% fett. Det är för att jag tycker de är godast 🙂 Kram

 

Hej ida 😀 Hur blir man av med sitt sötsug? 😀

SVAR: Hej! Skrev nyss ett inlägg om det som du hittar HÄR 🙂

 

Tvättar du ditt hår efter varje träningspass? Har du några tips kring detta? Håret blir sp hemskt slitet av att tvättas varje dag och tvättar man det inte blir det fett och kliar av svetten.

SVAR: Hej! Nej jag har fått stränga förbud från min frisör och han vill helst inte att jag tvättar håret mer än 2 gånger/v men jag brukar tvätta det ca 3 gånger/v. Men svettas jag så mycket att mitt hår är helt blött så tvättar jag det självkart. Mitt bästa tips är torrschampo. Grymt att spruta i hårbotten om man tycker att håret känns fett 🙂 Eller så sättar man upp det i en härlig toffs 🙂

 

1. Om man har varit sjuk, hur snart kan man börja träna då?
2. Om jag ska börja träna, vilka pass börjar man då??

SVAR: 

1. Du kan börja träna igen när du känner dig helt frisk + 1 dag. Bättre att vänta en dag för mycket så man är på den säkra sidan.

2. Du kan börja med vad som helst som nybörjare kan gå på. Ta det lugnt i början och känn in. Är man otränad så är det bra att trappa upp på träningen så man inte kör för hårt i början och tappar sugen eler skadar sig.

 

Jag har precis kommit igång med min träning och skulle vilja ha tips på vilka tillskott man kan ta? 
Både prestationshöjare, fettförbrännare & proteiner och allt annat man kan tänkas använda för att både prestera bättre och bli lite piggare efter träning. ;P

SVAR: Är du inte elitidrottare så funkar egentligen vanlig mat kanon alla gånger! En keso med torkade bär/frukter efter träningen är ett perfekt återhämtningsmål. Sedan kan faktiskt Omega 3 kan vara bra att ta för humöret och fettförbränningen (speciellt under vintern). Har man svårt att få i sig proteinrika mellanmål så kan proteinpulver vara ett bra alternativ.

 

jag äter aldrig godis, chips mm och heller inte onyttigheter som pizza, kebab. Jag äter ungefär bara grönsaker, yoghurt, kyckling och frukt fast varierar maträtter. MEN jag går inte ner mer i vikt fast jag tränar och jag vet inte varför? Det är som om min kropp har stannat upp eller något? Har du någon aning om vad som kan ha hänt?

SVAR: Svårt att säga när jag inte vet exakt hur du tränar eller äter? För att få resultat på träningen så måste man variera sig. Springer du tex. alltid 3 km i samma tempo så vänjer sig din kropp med det efter några veckor och du måste utmana kroppen med något nytt för att utvecklas. Mitt bästa tips är att ta hjälp av en duktig PT som kan hjälpa dig lägga upp kost och träning just efter dig. Lycka till 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Hälsa
    Foodjunkie
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Paulina Forsberg
    Mode
    Petra Tungården
    Hälsa
    Fannie Redman
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger