DAGENS TRÄNINGSPASS – AXLAR + MAGE!

16:05 | September 30, 2012 | TRÄNING

Hej Vänner! Hoppas ni har en bra söndag? Min har varit kanon då jag hängt med min fina vän Malin hela dagen. Har vart och shoppat en sväng och sedan drog vi och tränade. Körde axlar + mage.

Uppvärmning: 10 min löpning.

Triset: (15 st stående hantelpress + 10 st hantellyft åt sidan + 10st rotation med gummiband) X 3

Mellan alla varven körde vi 100-150 hopp med hopprep.

Intervaller handstående: (30 sekunder så på händer, 45s vila) X 5

Triset mage: (15 crunches boll, 20 indragning av boll med händer i golv och fötter på boll, 30 sneda crunches/sida) X 3

Brände i magen och axlar, Härligt!

 

HUR HAR VECKANS UTMANING GÅTT?

9:34 | September 30, 2012 | Allmänt

God Morgon vänner! Vaknade straxt efter 07.00 och snörade på mig mina nya fina PUMA kängor. Så himla skönt att vakna upp frisk, pigg och kry en söndagmorgon när hela staden andas bakfylla 😀 Haha.

Följde min kusin till PT-school där hon pluggar steg 2 till att bli Personlig Tränare. Efter det tog jag mig en härlig PowerWalk på 40 min.

Hur går det för er och veckans utmaning? Har ni vardagsmotionerat denna veckan? Själv har jag promenerat, skippat hiss och trappor helt, städat, tvättat mm.

Love my new shoes Instagram: @idawarg

GODA NYTTIGA PROTEINPLÄTTAR / KESOPLÄTTAR

12:00 | September 29, 2012 | KOST

Igår gjorde jag sjukt goda proteinplättar till mellanmål som jag tänkte dela med mig av…

Ingredienser: 1 ägg, 1 äggvita, 125gram keso 4%, 1/2 dl fiberhavregryn, lite vanlijpulver.

Gör så här: Lägg allt i en bunke. Mixa allt med stavmixer till en jämn fin smet. Stek tunna små plättar i smör. Ät med färska bär eller sockerfri sylt. 

Näringsinnehåll: ca. 285 kalorier. Protein: 28 gram, Kolhydrater: 14 gram, Fett: 12 gram.

 

INTERVALLTRÄNING?

8:40 | September 29, 2012 | TRÄNING

God Morgon Vänner! Det är lördag och jag vaknar av mig själv kl 07.30 i vanlig ordning. Idag på förmiddagen är det gymmet och klient som som står på schemat. Egentligen är det vilodag för mig men känner mig ändå peppad på att träna så får se om blir lite träning ändå? PowerWalk blir det i alla fall! 🙂

Igår blev det som det stod på mitt träningsschema, konditionsträning 40 min på löpbandet.  –> 5 min uppvärmning + 30min intervaller + 5 min nedvarvning.

Mina 30 minuter intervaller såg ut så här: 30s snabb löpning på ca 14-15km/timmen och 60s normalfart på 10,5km/timmen. / X 30 min

Riktigt härligt och svettigt pass!

 

Brukar ni köra intervaller? Vad för slags intervaller kör ni då?

LEDIG DAG

8:54 | September 28, 2012 | Allmänt

God Morgon vänner! Har en helt ledig dag idag vilket känns fantastiskt! Har min kusin här på besök så ska umgås med henne, köra bilen helt själv ut till IKEA (första gången jag kör själv sedan jag fick körkort), träna med kusin, på möte med 2 trevliga människor och fixa med massa saker. En mysdag helt enkelt! 🙂

Just nu sitter jag och äter frukost framför Vakna Med The Voice och försöker vakna till liv… GLAD FREDAG ALLA FINA!