Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 14

Har dIn pojkvän en träningsblogg? 🙂

SVAR: Haha nej min pojkvän har ingen blogg alls 🙂

Hej! Jag är en tjej på 16 år och har i hela mitt liv haft svårt att gå upp i vikt pga hög ämnesomsättning. Jag har jättesmala ben och inte så stor rumpa. Har du några tips på bra övningar? vad ska jag göra för att gå upp i vikt osv? Hjälp! Tack på förhand 🙂 Bra blogg föresten!

SVAR: Jag har lite v samma ”problem”! Kör inte jag massa styrketräning för ben/runpa så försvinner de. Tung styrketräning skulle jag rekommendera. Knäböj, utfall, benspark, lårcurl mm. i kombination med mycket mat! Har man svårt att gå upp i vikt så kan man tex. dricka 1 dl olivolja, äta ett extra mål om dagen, käka massa nötter och som sagt fokusera mer på styrketräning än på konditionsträning! Lycka till! Kram Ida

 

Hej Ida!
 Jag har nyligen börjat läsa din blogg och vet därför inte om någon redan frågat detta..men here it goes!Jag styrketränar(och har gjort det i 4månader) ungefär 4 gånger i veckan och springer/cyklar 1-2 gånger i veckan. Har nog sett resultat i och med viktuppgång, men skulle villa bli av med fettet. Äter regelbundet 5 gånger per dag, mycket protein och lite kolhydrater, alkohol och sötsaker hemskt sällan. Borde jag bara fortsätta med vad jag håller på med, eller är det något i min rutin jag borde förbättra/ändra? 

Din blogg är väldigt inspirerande och jag har fått mycke bra tips! 

Victoria 

SVAR: Hej Victoria! Kul att du hittat hit 🙂 Det du beskriver låter bra men svårt för mig att säga när jag inte vet exakt. Jag skulle lägga in styrketräning och kanske variera träningen lite mer från vecka till vecka då man kan stanna i utvecklingen om man hela tiden kör samma träning då kroppen vänjer sig, Chocka kroppen med något nytt så brukar man kunna se resultat 🙂 Lycka till! Kram Ida

Hej! Jag har sedan kanske ett halvår tillbaka ändrat min kost till en mer hälsosam och nyttig kost med mycket grönsaker och  protein och minskat ganska rejält på kolhydraterna. Äter knappt något bröd, pasta, ris eller något liknande. Dock så äter jag alltid stora portioner så jag svälter mig absolut inte. Tränar ca 2-3 gånger i veckan, 1 gång tennis och 2 gånger på gymmet. Har gått ner ca 2-3 kilo och är nöjd med det. Vad jag däremot oroar mig för att min mens uteblivit nu senaste 5 månaderna, alla säger att jag bör börja äta mer kolhydrater igen men jag mår inte bra av det. Min mage blir helt uppsvälld och jag blir illamående. Så vad ska jag göra? Jag vill inte gå upp alla kilona igen och börja äta ”onyttigt”! 

SVAR: Hej tjejen! vad härligt att höra! Låter som din mage mår bra av samma slags kost som min 🙂 Jag skulle gå till doktorn och fråga om råd. Kroppen kanske bara inte var van och blev ”stressad” när du bytte kost och då kan man få äta p-piller någon månad för att starta igång mensen igen. Men mitt råd är att tala med en läkare/gynekolog. Lycka till! Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Hälsa
    Ida Warg
    Hälsa
    Träningsglädje
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Hälsa
    Fannie Redman
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Home
    34 kvadrat
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger