Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DE 13

hoppas ja ännu hinner få in en fråga! Jag undrar att, när man äntligen har nått sin målvikt, hur stannar man där? 🙂

SVAR: Man ligger på en jämn balans mellan kalorier in och kalorier ut. Den svåra frågan är här vad en jämn balans är? Det är olika för alla människor och man får antingen testa sig fram vad som funkar bäst fr en själv eller ta hjälp av en riktig dietist.

Hej! jag tror du svarat på detta förut men hittar inte.. när ska man äta protein? innan eller efter träning (i mitt fall styrketräning)?:) när är det bäst liksom.. kram!!

SVAR: Protein ska man äta hela tiden. Menar du proteinpulver så säger de flesta att man får bäst resultat om man äter direkt efter träning medan en lärare på PT-utbildningen sa att en ny studie visade innan träningen. Mitt svar är att jag tror inte det spelar någon roll när du äter det utan att du fyller på med protein under hela dagen så du får i dig ditt dagsbehov. Kram Ida

Vad tycker du om lchf dieten? Är den effektiv/ farlig? Har hört många olika biverkningar och sånt men jag vet inte riktigt vad som är sant. Kan du berätta lite mer om dina åsikter och upplevelser av lchf? 🙂

SVAR: Jag har testat strikt LCHF i några veckor i sträck bara för att känna på. Första veckan fick jag lite ont i huvudet men det gick snabbt över. Kände mig nästan aldrig hungrig, och mitt blodsocker svängde inte. Det jobbiga var att få tag på mat överallt då jag sällan lagar mat hemma. Blev också lite seg om jag tränade mer än ett pass om dagen. Strikt LCHF är inget för mig men jag är säker på att det funkar bra och att många mår kanon efter att ha lagt om dieten till LCHF. Själv mår jag bäst av min egen blandning. Äter fortfarande havregryn, bär, grönsaker av alla slag, knäckebröd och ibland lite då och då rågbröd. Har istället för massa kolhydrater börjat äta fett i form av helfeta mejeriprodukter, ägg, avokado, olja, ost av alla dess slag, nötter, grädde mm. Att dra ner på kolhydrater och ersätta med mer fett mår min mage mycket bättre av 🙂

Hej Ida! om jag vill gå ner några kilo ganska fort har du något bra tips då? jag läser hela tiden om bantningspiller men jag antar att det inte är bra för kroppen alls. Jag brukar träna Jympa/Medel pass på friskis&svettis, har du någon aning om hur mycket kalorier man bränner på ett sådant pass? Kram!

SVAR: Mitt bästa tips är att byta ut kolhydraterna i kosten mot fett och protein. Jag skulle aldrig stoppa bantningspiller innanför min mun! Träning och kost är det som funkar och håller i längden på ett bra och hälsosamt sätt! Som jag skrev i svaret här ovan så beror kaloriförbrukningen på många faktorer. En person som går på friskis kanske bränner 100 kalorier medan det finns en annan person som utfört samma pass har gjort av med 300 kalorier så finns tyvärr inget ordentligt svar på frågan. Lycka till med träning och kost! Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Petra Tungården
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Hälsa
    Fannie Redman
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Mode
    Paulina Forsberg
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Mathilda Weihager
    Mode
    Emma Danielsson
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Fanny Ekstrand