Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ KOMMENTARER – DEL 10

Hej Ida jag pluggar till medeltids arkeolog och är ute i fält den här veckan och gräver för första gången. Första dagen fick jag skyffla jord och tog i mycket med ben musklerna när jag skulle böja mig men nu sitter jag med en slags mindre sked i 5-6 timmar per dag och gräver. Har så otroligt ont i min rygg vilket kanske inte är så konstigt men har du några tips på effektiva övningar för att stärka muskelaturen i ryggen? (Särskilt i mitten av ryggen och undre delen ovanför svanken)

SVAR: Hej! Absolut bästa ryggövningen tycker jag är ”ryggresningar”.

Då man börjar med huvudet och rullar sakta ner, kota för kota. När man nått bottenläget så pressar man in naveln mot ryggraden och rullar lika sakta och fint upp kota för kota. Gör man denna övningen ordentligt så behöver man bara göra ca. 10 x 3 reps och sedan vara totalt slut.

Sedan skulle jag också rekommendera dig att stärka upp hela bålen. Det kommer hjälpa dig med grävandet :)Lycka till!

Hej!
Har svårt att hitta övningar som tar hårt på insida/utsida lår, har du några bra tips?
Och vad tycker du om Low Carb-bröd? Är det hokus pokus eller faktiskt ett bra alternativ för oss som vill äta lite mindre kolhydrater men helst inte skippa äggmackan på morgonen? Hehe!
Tack för en grym blogg!

SVAR: Enbensknäböj är bra för det mesta som har med ben och rumpa att göra! jag får alltid träningsvärk i insidalår och utsida (gluteus medius/minimus) efter att ha kört på tungt med enbensknäböj. Sumoknäböj är också härliga och får tag på insidalår rejält 🙂

För att göra övningen tyngre, håll i en kettlebell medan du gör knäböjet. LCHF-bröd är kanon och är absolut ett bra alternativ till vanlig smörgås. Riktigt gott faktiskt 🙂 Lycka till! 🙂

 

Hej! Jag har en fråga om mellanmål.
Vad är egentligen bäst, naturell yoghurt eller kesella?
Kan inte bestämma vad jag ska välja för jag tycker om båda.
Vad är det för skillnad på dem och vad borde jag i så fall välja som mellanmål med bär och nötter?
Kram Lovisa

SVAR: Båda är bra mellanmål men kesella innehåller mer protein och ger en bättre mättnadskänsla. Jag brukar blanda de båda för att få en godare konsistens 🙂

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Dasha Girine
    Home
    Andrea Brodin
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Hälsa
    Träningsglädje
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Petra Tungården
    Hälsa
    Fannie Redman
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger