Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 6

Hej, vilka övningar kan du föreslå som man både kan göra på gym och hemma för att träna upp rygg musklerna längst med hela ryggraden? 

SVAR: Rygglyft liggandes på golvet…

Hej Ida! Gillar din blogg skarpt så nominerade dig till veckorevyns bloggpris som årets hälso-och träningsblogg! Du är verkligen inspirerande. Till min fråga nu då! Jag undrar om du har några tips på hur jag kan träna axlar? Det är nämligen så att jag har en krånglig högeraxel som knäpper och knakar samt gör ont när jag gör övningar då jag lyfter vikter eller liknande över axelhöjd. Har du några tips på övningar där jag bara tränar genom att lyfta under axelhöjd? Skulle bli asglad om du vet några! Kram

SVAR: Tack så jätte mycket vad glad jag blir! Aj då, det kan vara så att du har en tidig inklämining mellan Acromion (en del på skulderbladet) och Humeri (Överarmsbenet) vilket gör att övningar under axelhöjd passar dig bättre och är mycket lägre skaderisk på. Jag skulle satsa på att köra axlar i cable cross maskinen istället…

Dock ska du inte ha lika böjd arm som killen på bilden utan ha lite lätt böjd armbåge bara. Att köra i Cable Cross masinen istället för hantellyft åt sidan gör att maxbelastningen kommer tidigare och du slipper ta upp armen så högt och minimerar då inklämnings- och skaderisk. Detta är något de flesta som kör mycket gymträning borde tänka på då axelskador ofta är mycket förekommande! Lycka till! Kram Ida’

Hej Ida! 
Detta är ingen fråga men har tänkt skriva till dig länge, ett stort TACK!
Har alltid varit i mån med att träna, men tappade motivationen förra året.
Tack vare dig och din otroliga inspiration har jag blivit motiverad igen!

Kram Klara

SVAR: Tack snälla fina Klara vad glad jag blir! Kram på dig och kör hårt med träningen!

hej Ida.
Jag jobbar natt, så vaknar vid 15:00, Då kör jag 1 mil på min crosstrainer och sedan äter jag en sallad med tex ägg avokado mm. sedan blir det middag vid ca 19:00. sedan på nattens rast kl 02:00 äter jag frukt med yoghurt. Tycker du det e något jag borde ändra på i min kost eller tiderna jag äter? det e så svårt att avgöra när jag har sådan dygnsrytm. Tack på förhand. Och tack för en bra och inspirerande blogg!

 
SVAR: Hej! Svårt att säga när jag inte vet exakt vad du äter. Jag skulle säga att frukost är att rekomendera innan milen på crosstrainern. Sedan skulle jag byta ut nattmålet till mer protein, tex att blanda ner kesella eller keso i yoghurten. Sedan tycker jag att du kan lägga till ett extra mellanmål i form av protein någonstan. Lycka till! Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Mode
    Paulina Forsberg
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Mathilda Weihager
    Mode
    Emma Danielsson
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Hälsa
    Fannie Redman