Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN – DEL 5

Hej på dig!
Jo jag undrar så här… jag äter kolhydrater men försöker minska ner det.. Är det ändå möjligt att få snygga magrutor och smal kropp? För jag äter potatis, ris osv. till maten men jag äter inte så mycket. Försöker byta ut det mot protein istället. 

Och så undrar jag om du har något tips på ett bra mellanmål som man kan blanda ihop som nästan alla har hemma. Och inte då torkade blåbär och en massa sånt utan något som inte tar lång tid heller. För jag äter just nu mörkt bröd(oftast, ibland har vi inte det hemma tyvärr), med något pålägg som leverpastej och sen gurka och sallad på. Till det tar jag en glas apelsinjuice. Är det ett helt ok mellis? Jag är bara 12 år så jag vill träna, få muskler osv. Men ändå få leva livet med godis på Lördagar osv. 🙂
 Och sen undrar jag om det är normalt att väga 50 kg?? 😮 Det känns rätt mycket för att vara 12 år fast jag tränar rätt mycket och så… mina kompisar väger inte så mycket men ändå i närheten. Jag är inte tjock heller… jag är smal. Men är det kanske muskler eller är jag helt onormal… jag vågar inte säga till någon att jag väger så mycket… Jag skäms!!

Tack för en jättebra blogg! 😀 Älskar träning… det bästa som finns typ! 🙂 Och dina träningstips och så får mig att prestera så hårt jag bara kan! 😀 TACK IDA!

SVAR: Hej och tack så mycket för din fina kommentar! Ingenting är omöjligt och allt beror på. Mitt bästa tips är att träna och äta mycket protein så kommer musklerna.

Bästa mellanmålstipset som nästan alla har hemma är ägg. Koka eller stek, sjukt gott och bara protein och fett! Smörgås är bra att ta innan ett träningspass tex för att få energi men ditt mellanmål saknar protein. Lägg på keso eller ägg på smörgåsen också så står du dig bättre och din kropp får byggstenar till muskler.

Detta med vikt är inget man ska fokusera på. Alla har olika kroppar och ju mer muskler man har desto mer väger man fast man kanske till och med är smalare. Så var stolt över din kropp! 🙂

Lycka till och kör hårt!

Kram Ida

Använder mig av shapeup appen, försöker gå ner i vikt och tighta till mig 🙂 Men har upptäckt att jag äter ca 90 g protein, 50 g kolhydrater och max 30 g fett oftast. känns som alldeles för lite fett, eller? Men har ingen aning vad jag kan äta för att få i mig mer fett? Känns även som jag äter för mycket kolhydrater? Vill ju ner i vikt. Dock får jag nog i mig dessa från frukt och grönsaker till största del.

SVAR: Ja 30 g fett lät lite. Jag skulle satsa på att ta bort frukten och lägga till fett. Bra fett får du genom tex, ägg, avokado, nötter, frön, olja och alla olika slags ostan mm. Lycka till!

Du skriver inte så mycket om din pojkvän. Varför inte?
Det vore kul att veta mer om er och vad ni gör…
Tack för en bra blogg!!

SVAR: Nej eftersom jag driver en träningsblogg så försöker jag hålla mig mest till träning och utesluta alla privata grejer. Lite lägger jag in då och då men försöker som sagt hålla mig mest till träning 🙂

Jag och mitt hjärta i Dubai <3

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Hälsa
    Ida Warg
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Hälsa
    Träningsglädje
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Mode
    Chrystelle Eriksberger
    Hälsa
    Fannie Redman
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Paulina Forsberg