Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND DEL 9

hejsan!
jag tänkte köpa sån där heat 02 och jag undrar om det verkligen minskar sötsuget. Och sedan hur ofta man ska ta dom varje dag eller några dagar i veckan? Bästa bloggen!

SVAR: Hej och tack för kommentaren! Jag tycker att de gör det. Man kan ta dem hur ofta man vill men skulle inte rekommendera att ta dem mer än 2 gånger/dag. En på morgonen och en innan träningen 🙂

Hur ska man stretcha för att klara en back catch menade jag såklart! 🙂

SVAR: Man behöver stretcha höftböjare och baksida lår, även ha en väldigt mjuk rygg.

Hej!! Tack för superinspirerande blogg!
Jag undrar om du har tips på uppvärmning?
Och kan man styrketräna (typ situps, plankan etc) utan att värma upp?
Hur undviker man skador? (i leder och senor främst)

Må bäst!! Kram

SVAR: Jag brukar alltid köra någon kondition tex. crosstrainer, löpband eller cykel som uppvärmning. Har man inte tillgång till detta kan man ju tex. hoppa hopprep, springa ute eller bara ställa sig och hoppa en stund för att få upp värmen. Just situps och plankan kan du göra utan uppvärmning men när du ska göra styrka med tyngder så kan man börja göra rörlesen man ska göra utan tyngd eller med lätt tyngd som uppvärmning. Att undvika skador i senor och leder är det bra att alltid värma upp och att utföra övningen tekniskt rätt.

Kram Ida

Jag skulle vilja veta de optimala styrke-, och konditionspasset.

Jag har ett litet dilemma och det är att jag har ganska breda höfter, vilket gör att jag ser rätt tjock ut, fast jag egentligen är smal. Några tips på att träna så att höfterna blir lite slankare och rent få allmän en schysst bikinikropp..? Är det bara kondition som gäller? Din blogg är bäst!!

SVAR: Helt omöjligt att ge ut ett optimalt styrke och konditionspass då det helt och hållet beror på vilket mål du har med träningen? Tyvärr så går det inte att punktträna och höft/rumpa kan vara ett område som tjejer har svårt att tappa på. Men för bästa resultat av förbränning skulle jag satsa på en blandning mellan styrketräning och konditionsträning (tex. cirkelträning) och verkligen kolla över kosten. Kosten är superviktig. Lycka till! 🙂 Kram ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Hälsa
    Fannie Redman
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    34 kvadrat
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Mode
    Petra Tungården
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Paulina Forsberg
    Hälsa
    Ida Warg
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger