Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ FRÅGESTUND – DEL 4

Hur ställer du dig till feströkning i kombination med en annars hälsosam livsstil? Dvs. att man någon gång ibland röker för en kväll men annars inte. Tack för en inspirerande blogg!

SVAR: Varför? Rökning över huvud taget är något jag absolut inte förstår hur man kan utsätta sin kropp för? Det är fruktansvärt ohälsosamt! Har aldrig någonsin rökt och kommer aldrig att göra det. Absolut inte meningen att verka otrevlig men rökning är något jag verkligen är emot. Så för din egen skull skippa det 🙂

Hej Ida, du har den bästa bloggen jag någonsin läst och läser den hela tiden, tack för det! 🙂 Jag skulle ha en fråga om att hur jag blir smalare. Jag har nämligen muskler men dom syns inte pga. att jag har fett därpå. Skulle villa få en platt mage osv. inför sommaren.

SVAR: Hej och tack så jätte mycket 🙂 Ja svårt att säga då jag inte vet något om dig. Kosten är A-O. För att få bort fett måste man ligga på ett kaloriunderskott. jag skulle kontakta en kostrådgivare eller PT för att få hjälp att lägga upp kosten på ett säkert sätt. Lycka till!

Jag skall springa ett lopp i sommar på 1 mil, hur skulle du rekommendera att lägga upp träningen för at få bästa möjliga resultat? Hur ska fördelningen av distans-, intervall- och styrketräning se ut?

Sen undrar jag också om du vill ge tips på en rumpövning som bränner riktigt ordentligt i rumpan och inte på baklåren.Tack!

SVAR: Jag skulle köra 2 styrketräningspass uppdelat i under och överkropp och avsluta med väldigt intensiva intervaller eller köra cirkelträning där man blandar intensiv konditionsträning och styrketräning. Sedan skulle jag köra något pass med lite längre intervaller som inte är lika intensiva tex. naturliga intervaller på 3-5 km, då man tex i varje uppförsbacke springer allt vad man har för att sedan sänka tempot. Långdistans skulle jag satsa på 1-2 gånger i veckan och även lägga in en ”testtävling” då du springer 1 mil på tid. Sedan kan du tävla med dig själv för att slå din egen tid.

De flesta ”rumpövningar” bränner även i baksida lår då musklerna har liknande funktioner. Man får testa sig fram. Jag gillar enbensknäböj med TRX band då man lutar sig lite mer bakåt och kommer åt rumpisen bättre 🙂 Sedan tycker vissa att det känns mer i rumpan om man tex har en bredare position och lite utåtroterade fötter i knäböj. Kram Ida

Hej! Jag undrar 1. Om du har något tips på övningar för att få bort det där valken på magen som aldrig går bort. Nedre magmusklerna det vill säga. 2. Vet du något smått man kan äta när man känner sötsuget under helgerna medan resten av familjen trycker i sig popcorn? Mer matinlägg i din blogg! Superintressant. 3. Efter att ha läst din blogg sett tag känner jag mer och mer att PT är något jag skulle vilja syssla med i framtiden. Vet att du berättat lite om var du utbildade dig och så men skulle du kunna berätta lite mer om hur det faktiskt ÄR att vara PT? Kan man jobba som enbart PT eller måste man ha något vid sidan av för att det ska gå runt?  Du är fantastisk. Kram

SVAR: Hej!

1. Som vi alla vet går det inte att punktförbränna. För att få bort fett så måste man ligga på ett kaloriunderskott.

2. Absolut. man kan göra dip på kvarg och äta med morot- och gurkstavar. Naturella nötter funkar alltid. Eller tex kvarg/naturell yoghurt med färska bär. MUMS! 🙂

3. Jag älskar att vara PT och har det som ett extrajobb några timmar i veckan. Jag är väldigt försiktig med att behålla det roliga med att vara PT då jag inte ser det som ett ”måste jobb” utan mer som något roligt då jag får chans att hjälpa andra männsikor! Därför kommer jag nog aldrig vilja jobba heltid som PT. Absolut går det men man måste vara beredd på att det är tufft då man alltid måste vara på topp och inspirera sina klienter och att pussla ihop tider som passar alla är inte det lättaste. Men å andra sidan så har man ett fantastiskt viktigt yrke! Jag ångrar inte en sekund att jag utbildat mig till PT och kommer alltid på något sätt hjälpa folk med träning, kost och hälsa fast alltid behålla kärleken i det jag gör och inte se det som ett jobbigt jobb. 🙂

Jag vill träna upp en stor fin fyllig rumpa, kör benböj och utfall på smith maskinen med ungefär 50 kg på, varannan dag ungefär, vad och hur mke bör jag äta efter träning för att rumpan ska växa? 🙂

SVAR: Hej! Oj detta är helt omöjligt för mig att svara på då så mycket spelar in. Längd? Vikt? Förbränning? Hur mycket rör du dig? mm. Det enda tips jag kan ge dig är att äta mycket och bra, stor del protein. För bästa resultat beställ kostschema av någon kunnig.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Mode
    Mathilda Weihager
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Mode
    Petra Tungården
    Hälsa
    Foodjunkie
    Home
    Andrea Brodin
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Mode
    Paulina Forsberg
    Mode
    Emma Danielsson
    Home
    34 kvadrat
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Man
    Niklas Berglind
    Hälsa
    Fannie Redman