Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÖKA ÄMNESOMSÄTTNINGEN

Ämnesomsättningen kan påverkas av flera faktorer så som tex. ålder (ju äldre du blir desto lägre) och kön (män har oftast högre ämnesomsättning än kvinnor). Detta går ju inte att påverka tyvärr. Men det finns några saker man kan tänka på för att öka sin förbränning…

MUSKLER. Ju mer muskler du har desto mer förbränner du i vila. Styrketräning några gånger i veckan är ett bra sätt att öka ämnesomsättningen.

ÄT MER PROTEIN. Protein bygger muskler och som vi sa här ovan så förbränner man mer ju mer muskler man har.

STARK MAT. Starkt kryddad mat innehåller ämnen som ökar ämnesomsättningen.

DRICK KAFFE & TE. Koffeinet kan öka ämnesomsättningen i några timmar.

UNDVIK ALKOHOL. När alkoholen är i kroppen lägger kroppen all energi åt att få ut detta gift och inte till att förbränna den energi vi äter.

STRESSA EJ. Stress ökar halten kortisol i kroppen som sänker ämnesomsättningen.

Inspiration. Snygga Adriana Lima.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Ida Warg
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Mathilda Weihager
    Mode
    Paulina Forsberg
    Mode
    Emma Danielsson
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Hälsa
    Fannie Redman