Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ KOMMENTARER DEL 2

Hej! Skulle du kunna ge tips på övningar etc för sådana som har lite större höfter och lår samt bra övningar för rumpan?

SVAR: Som alla vet går det ej att punktförbränna. Genom styrketräning kan man få fastare lår och rumpa och för att förbränna fett så krävs rätt slags kost och konditionsträning.

Hej!

Hur tar man bäst hand om en sträckning? Jag har sträckt (eller på något sätt skadat) min högra hamstring men det sitter högt upp, nästan vid gluteus. I ”skarven” ungefär. Jag tränar bikram yoga och intruktörerna där säger att det bara är att köra på för att läka men stämmer det verkligen?

Har du några tips för hur man ska klara sig så bra som möjligt om man verkligen vill satsa på dansen? Jag vill jobba med modern dans och kommer börja dansa linje på min dansstudio, 5 ggr i veckan. Ska jag träna teknik hemma också eller får jag ut mest av det genom att verkligen vila de dagar då jag inte har dansklass?

En sista fråga. En sak jag sällan pratar högt om… Jag har mått väldigt dåligt och pga det har jag ärr på armarna. Jag mår bra nu och är en annan person, jag har lärt mig mycket av de senaste åren. Men. Ärren på armarna är stora och ganska röda och det känns som att folk dömer mig när jag har balettklass och inte kan ha långärmat. Jag vill verkligen inte att det ska strula till det för mig i framtiden med jobb och så. Hur ska jag göra? Ska jag vända mig till plastikkirurg eller sminka över, eller ska jag försöka glömma dem och vara stolt istället?

Tack och KRAM!

SVAR: Hej tjejen! Ajajaj, hur kan de säga till dig att det bara är att köra på?! Jag vet inte hur grov din sträckning är eller hur mycket den har läkt mm. men stretcha över huvud taget skulle jag avråda dig från då det bara kan göra din sträckning värre. Sök hjälp hos en sjukgymnast eller annan kunnig männsika som kan hjälpa dig med rehab. Bäst är Carl Askling på Feel Good i Stockholm. Han är hamstringspecialist och har hjälpt mig. För att bli återsälld krävs rehab och styrka. Jag skulle avråda Bikramyogan helt tills du kollat upp skadan ordentligt och fått grönt ljus på att fortsätta träna och stretcha.

När det kommer till dansen så är det bara att köra! Vill man så kan man! Träna teknik på dansklasserna, sedan om du vill träna mer hemma så skulle jag satsa på lite styrketräning (speciellt för baksida och insida lår dvs utåtvridningsmusklerna) och även lägga fokus på stretch hemma. Men kom ihåg att vilodagar är nödvändiga.

Angående dina ärr så lägg ingen energi på vad andra tycker och tänker om dig och dina ärr. Det är deras problem! Var stolt och kör på! Håller tummarna för dig! 🙂

Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Hälsa
    Foodjunkie
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Hälsa
    Fannie Redman
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Hälsa
    Träningsglädje
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Dasha Girine
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Hälsa
    Ida Warg
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Home
    34 kvadrat
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger