Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

WARGENS NYTTIGA KÖTTFÄRSSÅS.

Har precis käkat mängder av min goda köttfärssås. Har inte kunnat äta vanlig köttfärs på ett tag då jag senast fick en äcklig färs med massa bråsk mm. men eftersom jag var sjukt sugen på köttfärssås idag köpte jag kycklingfärs istället.

WARGENS KÖTTFÄRSSÅS.

Kycklingfärs. Rivna morötter. Hackad Gullök. Pressad vitlök. Krossade tomater. Chili. Salt. Peppar.

Detta serverade jag med lite bladspenat, en klick turkiskyoghurt och så smulade jag ner ett rågknäckebröd. Gott enkelt och nyttigt! 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • var köper du kycklingfärs?

    erica 2011-12-15 16:01:01
    Svara
  • Hej Ida!

    Jag läser din blogg varje dag, och du är seriöst min förebild. Jag är ett träningsfreak och tränar hela tiden verkligen, men jag får aldrig några muskler!
    Vad gör jag för fel?

    Jag vill bli av med lite fett från mina lår och det som sitter runt höfterna, ”kärlekshandtag” eller vad det nu heter.
    Finns det några bra övningar som man kan göra för att det ska försvinna?

    Och till sista frågan, exakt vad ska man äta för att håret ska växa?

    Hoppas du svarar på dom här frågorna, tack på förhand!
    / Kram Sanna Bohman

    sanna bohman 2011-12-08 20:57:43 http://sannamatildabohman.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!

    Kul att du är så intresserad av kost och träning! Jag ville bara dela med mig om en grej som jag hörde från en kemist och en läkare häromdan. Vid strypt eller drastiskt minskat intag av kolhydrater kan kroppen som sagt inte använda glukos till kroppens energiförsörjning. Då släpps ketoner ut i blodet och fria fettsyror i kroppen förbrukas som energi. Vid höga halter ketoner i blodet höjs bl.a. pH-halten, vilket leder till att viktiga processer och funktioner i kroppen helt och hållet slås ut. Det finns många LCHF-fanatiker som kan rada upp en lång lista med positiva effekter av ketoner i bloder. Däremot går sjukvården och naturvetenskapen emot dessa argument och ser konsekvensen ohälsa som ett faktum. Det är även vetenskapligt bevisat att höga halter fett i kosten på sikt leder till ökad risk för hjärt-kärlsjukdomar, diabetes, mm. Man får självfallet tro på vad man vill och det finns gott om teorier kring ämnet. Att människans sunda förnuft och historian som gång på gång visat att det oftast ligger någonting vettigt i information beserad på vetenskaplig fakta, går dock inte att negligera. Lycka till med kosten och träningen!

    Naturvetare 2011-12-08 16:50:01
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Emma Danielsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Man
Niklas Berglind