Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ KOMMENTARER

Svar på kommentar…

heeey ida! :) Jag skulle gärna vilja veta vad du har för fett procent på din kropp? Vet inte om det är personligt för dig, men svara gärna om du vill.

För övrigt är DU grymt inspirerande tjejen !

SVAR: Hej tjejen! Tack så mycket 🙂 Jag vet faktiskt inte vad jag har för fettprocent just nu då det var länge sedan jag mätte. När jag var som smalast hade jag 11% fett och senast jag mätte hade jag 16 % och jag hoppas jag ligger någonstans mellan 17-20% nu. Men det är nog dags att mäta igen! Kram ida

Hej jag gillar verkligen din blogg och skulle vilja ha lite tips på vad man kan köpa och äta innan träningen. Jag går ofta direkt efter skolan och dansar sedan under kvällen och behöver äta midag innan dansen. Kvarg är ju en bra proteinkälla som är lätt att köpa med sig men vad tycker du man ska äta till? Jag känner att jag behöver kolhydrater om jag ska orka träna i upp till tre timmar under kvällen. Så altså vet du någon nyttig och billig kolhydratkälla som är lätt att få tag i på typ ica? Mackor är väll kanske inte så nyttigt och bara frukt brukar jag inte stå mig på så länge.

SVAR. Hej tjejen! Bra fråga! När man ska fylla på kolhydratslagret innan träningen skulle jag rekommendera långsamma kolhydrater. Vad är långsamma kolhydrater? Är inte fullkornsbröd långsamma kolhydrater? Det här med att bröd är onyttigt tycker jag man kan glömma. Allt beror på när man äter dem, i vilket syfte och vad det är för bröd. Är målet med träningen att bränna fett, nej då kanske inte bröd är det optimala. Men ska man öka sin prestation och fylla på med kolhydrater för att orka träna i 3 timmar ja då är (enligt mig) smörgås perfekt innan träning 🙂 Vill man vara extra ”nyttig” så kan man ju välja ett bröd bakat på råg och som är osötat.

Då man inte kan lagra oändligt med kolhydrater i kroppen kan det vara bra att ha med sig någon form av kolhydrater man kan ha med sig under träningspasset om det är så långt som 3 timmar. Jag brukar tex. ha med mig torkad frukt eller kanske någon nyponsoppa eller kolhydratsdryck om jag vet att det är ett långt och jobbigt pass. Detta gör att man kan hålla fokus bättre under hela passet.

Hoppas du fick svar på din fråga 🙂

Kram Ida

Heej!
Duktiga dansare på den scen Önskar att Jag skulle bli en proffesionell dansare som du …
Själv är jag bara 11 år och älskar dans och det är ganska många duktiga dansare i min klass.
MVH// Jessika

SVAR: tack så mycket och lycka till med din dans 🙂 Kram Ida

Kan inte du lägga ut bilder på när du gör alla dina övningar eller en film ?
Stryke träningen iaf för magen,benen,armarna och rumpan ?:)
Jag och många andra skulle uppskatta det :)

SVAR: Ojoj vad roligt att du verkar träningssugen. Jag lägger ut lite träningstips då och då och videos kommer att komma men vill man ha hela träningspass får man boka PT timma med mig 🙂 Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Man
    Niklas Berglind
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Hälsa
    Fannie Redman
    Mode
    Paulina Forsberg
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Home
    Andrea Brodin
    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Mode
    Emma Danielsson
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Hälsa
    Ida Warg
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Foodjunkie
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Susanne Barnekow