Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

LÄNGTAR TILL HÖSTEN

Under min 50 minuters powerwalk hem från undervisningen har jag tänkt. Mycket. Jag är en person som lätt blir uttråkad och älskar när det är fart och fläkt och mycket inbokat i kalendern. Men jag älskar även rutiner, planering och klara mål. Jag hatar också att stressa. Hur går nu detta ihop? Jag älskar rutiner men jobbar med ett jobb som aldrig ser den samma ut från dag till dag? Jag hatar att stressa men gillar när kalendern är fullbokad?

Haha. Med lite pussel och planering så går det utan att stressa ihjäl sig.

Ida Wargs måndag.

Frukost i lugn och ro framför datorn.

Undervisa.

Powerwalk drygt 50 min hem.

Lunch. Svara på jobbmail. Blogga.

Powerwalk till BA 15 min.

Stretching 30 min.

Balett 90 min.

Powerwalk hem 15 min.

Blogga, maila, bli intervjuad.

Storhandla 🙂

Middag.

Stretch?

Planera tisdag i hjärnan.

Detta schemat är ju ett semesterschema mot hur min höst kommer se ut. Eftersom jag är en aktiv dansare så måste ju även min egen träning, stretch och målsättning in i bilden vilket tar väldigt mycket tid av schemat. Här går det inte bara att köra på med jobb utan många timmar måste läggas ner för att behålla och förbättra min egen dansteknik.

Till hösten kommer jag dansträna ca. 3 timmar om dagen + 1 timme stretch + styrketräning några gånger i veckan + undervisa 12 fasta timmar i veckan + ha workshops på lördagar och söndagar lite här och var + privatlektioner + dansgig + blogga + plugga till PT och även en hel del andra saker som är på G.

Planering på hög nivå kommer behövas men är  jätte taggad och jag ser verkligen fram emot denna hösten! 🙂



Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej!

    Du om någon lär ha väldigt bra koll på just stretch! Därför tänkte jag fråga dig om tips för att stretcha ryggen, jag är i dagsläget extremt stel i baksida och rygg.. Mitt mål är att försöka nå händerna i golvet samtidigt som jag har raka ben, problemet är att ryggen kupar sig och jag får ostbåge rygg… när jag vill ha mer svank.. Har du några tips? Vad tycker du ang att stretcha/ töja utan uppvärmning.. ?

    Bra blogg!

    Jessica 2011-08-08 19:19:31 http://www.fitnessguru.se/jessica
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman