Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

RÄKNA KALORIER

Har fått många frågor om jag räknar kalorier i min kost eller hur många kalorier per dag man får äta? I kosthållningen LCHF så står det nästan överallt att man inte ska räkna kalorier utan man får äta så mycket man vill av det som är tillåtet. Jag följer det påståendet och jag överstiger säkert gränsen för vad jag enligt mallarna ska få i mig. Jag är en hungrig tjej med mycket muskler som behöver matas och har aldrig och kommer aldrig börja räkna kalorier utan äter när jag är hungrig.

Men igår gjorde jag ett undantag (eftersom jag tycker det är intressant) och testade för första gången en internettjänst som räknar kalorier in och ut på maten och på träningen. Dessa siffrorna stämmer inte perfekt eftersom jag inte mätte och vägde min mat utan gick efter känsla.

MAT & TRÄNINGSDAGBOK.

9.00 Frukost: Omelett på ägg och grädde + 1 tallrik turkiskyoghurt, kvarg, bär, nötter och frön. / + 778  kalorier

11.00 Mellis: kaffe med en skvätt grädde. / + 44 kalorier

TRÄNING: 60 min promenad. / -239 kalorier.

15.00 Lunch: Laxfilé med wookade grönsaker med soja (broccoli, morot, blomkål, paprika) + 1 klick turkisk yoghurt. / +341 kalorier

TRÄNING: 90 min Balett. / -359 kalorier

18.30 Efter träning: 1 proteinshake +1 LCHF kokostopp + 1 kaffe. / 227 kalorier

22.00 Middag: Sallad med kyckling, scampi och parmensanost på Vapiano. / 482 kalorier

Kalorier totalt in: 1872

Kalorier totalt ut: 598

 

Dessa siffror säger mig egentligen inget utan tycker bara det var väldigt intressant att se och jag blev överraskad av hur mycket och hur lite kalorier vissa saker innehåller. Att räkna kalorier är inget jag kommer fortsätta göra och absolut inget jag rekommenderar att göra. Alla männsikor har olika ämnesomsättning, olika mycket muskler och behöver olika mycket energi så ät och må bra. Ät istället bra och näringsrika produkter regelbundet under dagen och undvik socker så gott det går!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Kan vara intressant och hålla koll på kalorintaget under vissa perioder, är själv inget fan av att räkna kalorier men använder mig av detta verktyget för att få koll på dem ändå 
    http://styrketraningsprogram.weebly.com/kalorieraumlknaren.html

    Svara
  • Såg det nu också! Du tränar på grymt bra ser jag ju. Händer ikväll annars då?
    Kram

    Marcus Å 2011-07-30 21:21:37 http://slipsens.se
    Svara
  • tycker det var lite lite kalorier med tanke på hur mycket du rör på dig
    men huvudsaken är ju att du mår bra och orkar, fast jag hade nog lagt till lite mer mat 🙂

    ann 2011-07-30 14:23:44
    Svara
    • Svar på anns kommentar.

      Ja det tycker jag med men jag tror inte att uträkningarna stämmer då jag inte mätt och vägt maten. Sedan var igår en sådan ”ohungrig” dag. Äter när jag är hungrig och äter tills jag är mätt och under mina träningsperioder trycker jag i mig mig mat fast jag inte är hungrig och det senaste halvåret har jag gått upp 5kg i nästan bara muskler så jag får allt i mig tillräckligt 🙂

      Ida Warg 2011-07-30 14:58:59
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand