Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TRÄNINGSUPPLÄGG?

Powerwalken imorse blev över 1 timme lång! HELT FANTASTISKT sätt att börja dagen på och perfekt nivå på träning för min övertränade stackars lilla kropp.

Står och funderar på hur jag ska lägga upp min träning i sommar? I 3 år har andra planerat min träning åt mig i skolan och sommaren gick ut på att vila upp sig och bara hålla igång träningen inför kommande läsår.

Nu ligger allt ansvar på mig, då jag förmodligen aldrig mer kommer gå på en dansutbildning igen! Nu måste jag planera min träning helt själv och jag måste bibehålla min dansteknik och stärka upp kroppen på bästa sätt! Vet att många i klassen tycker det är svårt att hålla disciplinen som krävs och lite läskigt, men jag är överlycklig att äntligen få lägga upp mitt eget träningsschema!

Efter alla skador mm. jag haft så känner jag min kropp bättre än någonsin och vet vad jag behöver stärka upp och vilka dansstilar jag behöver träna för att gå framåt! Står här och kokar av iver! Jag vill börja NU! 

Men först måste jag träna lugnt (underhållningsträning) i 1-2 veckor och återhämta, min som sagt söndriga kropp, men efter det blir det hårdträning igen 🙂 TAGGAD! 

Hur har ni lagt upp eran träning inför sommaren?

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Jag kommer att förfina min teknik och träna på allt det jag lärt mig under vårens klasser i balett, modern dans, poledance och stretch så att jag är redo för högre nivåer i höst. Pepp!! Sen har jag satt upp mål jag tänker nå i sommar: spagat- och splithopp, hjula bättre och sätta en del poletrick. Jag tänker även försöka sätta ihop en koreografi för det behöver jag verkligen träna på! Jag improviserar jämt när jag tränar hemma (vilket också är bra iofs), men vill man visa upp nåt så är ju en koreografi bra. 😉

    Hur gör du när du ska sätta ihop en koreografi?

    //Emma

    Emma 2011-06-03 20:27:41
    Svara
  • Jag kommer att förfina min teknik och träna på allt det jag lärt mig under vårens klasser i balett, modern dans, poledance och stretch så att jag är redo för högre nivåer i höst. Pepp!! Sen har jag satt upp mål jag tänker nå i sommar: spagat- och splithopp, hjula bättre och sätta en del poletrick. Jag tänker även försöka sätta ihop en koreografi för det behöver jag verkligen träna på! Jag improviserar jämt när jag tränar hemma (vilket också är bra iofs), men vill man visa upp nåt så är ju en koreografi bra. 😉

    Hur gör du när du ska sätta ihop en koreografi?

    //Emma

    Emma 2011-06-03 20:26:31
    Svara
  • Jag har tänkt att köra mycket kondition och powerwalk och försöka bli av med så mycket underhudsfett som möjligt! har du några bra tips på hur man bäst lyckas med det. Vad ska man äta?

    Tacksam för svar! Kram A

    ann 2011-06-03 17:43:21
    Svara
    • Svar på anns kommentar.

      ja men konditionsträning av alla slag låter perfekt! Morgonpromenader innan frukost på minst 40 minuter är min favorit! Angående kosten funkar det olika för olika människor men att fra ner på kolhydraterna och lägga till protein funkar bäst för mig 🙂 Kram Ida

      Ida Warg 2011-06-03 18:06:44
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman