Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TRÄNINGSDAGBOK

Har varit pigg och energifylld idag! Vet inte riktigt hur det gick till eftersom jag gick och la mig så sent igår? måste ha varit att jag käkade så mycket och bra mat igår 🙂

– TRÄNINGSLÄRA. Vi diskuterade träning och puls idag. Hur många procent av maxpulsen ska man ligga på för att träna fettförbränning bäst? Hur många procent av maxpulsen ska man ligga på om man ska träna sin kondition bäst? Ja det vet jag nu och kommer göra ett inlägg om det imorgon. Fick även låna en pulsklocka genom hela dagen för att se vilken puls man ligger på under dansklasserna! Ska snart sätta mig ner och måla en liten pulskurva i ett diagram 🙂 Mycket intressant!

– BALETT. Vi har grön vecka denna veckan så det blir mycket teknikprat mellan övningarna mm. vilket är bra. Det dumma är att pulsmätningen inte riktigt blir rättvist bedömd eftersom klasserna brukar hålla högre tempo. I slutet av klassen fick vi se en liten del av Mats Eks tolkning av Svansjön som dansades av Cullbergbaletten. Var riktigt roligt att se 🙂 Skulle verkligen vilja se den på riktigt! Någon som gjort det?

– MODERNT. Här fick jag absolut upp pulsen mer! Var till och med uppe på mjölksyreträning några gånger! Good! Vi köttade på som vanligt och fortsatte på den nya koreografin som är så vacker! <3 Kärlek!

– REP & STRETCH. Sista klassen hade vi egentligen ledigt men tog vara på den tiden och repade inför slutföreställningarna. Gick igenom ett av styckena av Johan Inger och sedan repade vi och lärde oss den sista av koreografin på Mickes nummer vi ska göra på studioföreställningen.

Benedicte stretchade även min ”groda”. När jag låg i grodan tryckte hon och masserade på en punkt i min höft så det bara sa plupp och så var mitt kön nere i golvet 😀 Haha fantastiskt! Har aldrig hänt innan! Titta…

HÄRLIGT!

– GYM. Blev så taggad på det här med puls och konditionsträning så jag drog till gymmet och testade hur jobbigt och mycket jag var tvungen att anstränga mig för att komma upp till ”konditionspulsen” och till ”mjölksyrepulsen”! Körde 21 hårda och svettiga minuter på Crosstrainern och låg till och med några minuter uppe på ”mjölksyrepulsen”! Efter att ha tränat konditionen körde jag styrketräning på Rotator in- och ut, Biceps och Chins. Kunde ha fortsatt i all evighet eftersom jag från någonstans fått massa energi, men jag tog mitt förnuft till fånga och slutatde så jag ska orka med den jobbiga dagen imorgon!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer

    senaste från Hälsa

    Ida Wargs webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

    Mode
    Petra Tungården
    Lifestyle
    Henrietta Fromholtz
    Mode
    Paulina Forsberg
    Lifestyle
    Josefin Dahlberg
    Lifestyle
    Elin Johansson
    Lifestyle
    Vanja Wikström
    Home
    Andrea Brodin
    Lifestyle
    Linn Herbertsson
    Mode
    Pamela Bellafesta
    Lifestyle
    Sandra Beijer
    Lifestyle
    Tess Montgomery
    Lifestyle
    Susanne Barnekow
    Mode
    Fanny Ekstrand
    Lifestyle
    Makeup by Lina
    Home
    34 kvadrat
    Hälsa
    Foodjunkie
    Hälsa
    Ida Warg
    Hälsa
    Josefines Yoga
    Hälsa
    Fannie Redman
    Man
    Niklas Berglind
    Mode
    Chrystelle Eriksberger