Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TIPS PÅ TRÄNINGSUPPLÄGG

Började svara på en kommentar i kommentarsfältet, men den blev så lång och sedan tror jag många undrar samma sak så jag gör ett inlägg av den istället:

Jättetack Ida och vad glad jag blev för att du lade upp min kommentar som inlägg och för ditt svar! :) Ang punkterna träna för lite/för mycket så måste jag bara fråga dig hur ofta du tycker man ska styrketräna i v? Försöker som sagt köra tre regelbundna pass i v dock med samma schema! Tycker du att jag skulle ha två olika program och varva mellan? Lr vilket upplägg har du när du styrketränar? Kanske du kunde lägga upp ditt strykeprogram lr ett bra ex på ett program man kan följa!? Kramar på dig hälsningar carro

SVAR: Det beror lite på hur man tränar och vad man har för mål! Kör du styrka på hela kroppen varje gång du tränar så behövs det en vilodag mellan passen! Men koncentrerar du dig på tex. axlar en dag, ben nästa, biceps nästa osv. så kan man träna i stort sätt varje dag 🙂 Sedan beror ju allt som sagt på vad du har för mål?

När jag tränar koncentrerar jag mig på 1-3 muskelgrupper i taget och tröttar ut dem riktigt ordentligt! Försöker då köra varje muskelgrupp 2 gånger vecka! Detta tycker jag man får bäst resultat av!

Här kommer 3 exempel på pass man skulle kunna varava med:

♦ Kondition + Styrketräning Ben (tex. baksidalår, vader, rumpa)

Kondition + Styrketräning rygg (tex. ländrygg, bröstrygg/skuldror, axlar)

Kondition + Styrketräningöverkropp (tex. biceps, triceps, bröst)

Brukar också avsluta varje pass med att träna magen/bålen.

Dessa tre pass skulle man tex. kunna varva med en vecka och se till att köra slut på varje muskelgrupp riktigt ordentligt varje gång!

Lycka till!




Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • gud va kul 🙂 detta ser jag fram emot! 🙂 tack så mycket ida! 😀

    sandra 2011-02-28 16:50:26 http://sandraaxelssson.blogspot.com/
    Svara
  • hej hej ida!
    jag har ett litet problem, det är så att jag vill verkligen träna på gym igen. Jag är verkligen mega sugen, de enda problemet jag har är att ekonomin inte räcker till det nu!
    så min fråga till dig är: vad kan man göra i lägenheten? skulle vara jätte kul om du kunde visa en massa övningar i ett video inlägg, eller så kan du bara skriva ner vad du skulle göra om du inte hade ekonomin till ett gymkort!
    jag är inte mycket för att springa (speciellt inte i detta väder) så lite tips på övningar man kan göra med bara sig själv och inga redskap som man måste köpa! 🙂

    tack så mycket på för hand!
    kram Sandra

    sandra 2011-02-28 12:22:43 http://sandraaxelssson.blogspot.com/
    Svara
    • Svar på sandras kommentar.

      Hej sandra!
      Jag förstår ditt problem! Gymkort är inte det billigaste! Ska försöka få ihop lite videos på övningar man kan göra hemma 🙂
      Kram Ida

      idawarg 2011-02-28 14:49:49
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand