Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

LÖRDAGSBALETT

Har precis kommit hem från skolan och lördagsbalett och sista dansklassen innan det är sportlov 🙂 Denna veckan har jag varit med på alla balettlektioner och 2 st moderna klasser! Känns fantastikst att vara tillbaka även om jag måste tänka på att vara jätte försiktig med mina skador och inte slänga upp mina ben som jag vill 😀

Haha, men jag måste säga att jag aldrig känt mig så här stark i kroppen som jag gör nu! Jag känner verkligen att baksidalår/hamstringmusklerna har blivit mycket starkare och det gör det mycket enklare för mig att kontrollera min kropp! Har även stärkt upp mina otroligt rörliga och svaga fotleder och detta har gjort att min balans blivit sjukt mycket bättre! Har fortfarande massa jobb och styrketräning kvar att göra på dem men jag är på G och det känns underbart! 🙂

Ska bli skönt att ha lite sportlov nu men jag måste säga att jag faktiskt redan nu längtar tills vi börjar efter lovet 😀 haha jag är nog den enda i klassen som gör det!


WARGEN  DANS = SANT

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hejsan! Jag ääälskar din blogg och har en fråga jag verkligen skulle uppskatta svar på. Jag har jätte dålig hållning, men inte tid att dra till gymmet. Har du några bra övningar man kan göra hemma? 🙂

    Josefine 2011-02-27 10:38:00
    Svara
    • Svar på Josefines kommentar.

      Hej Josefine!
      Kolla in denna sidan med bra övningar för hållningen 🙂
      http://www.kiropraktorcentrum.com/index.php/sv/tips/122-nyhetsbrev-0506

      idawarg 2011-02-27 16:35:52
      Svara
  • Hej, jag har också väldigt svaga fotleder, hur gör du när du tränar dem? En sak till, i ett inlägg skrev du att det är viktigt att äta mycket, jag har lite svårt att veta hur mycket man ska äta har du nåt tips på hur man kan tänka? Jag är 15 och brukar träna så här: mån: Spinning tis: Streetdans ons: bodypump tors: jazz (men just den här terminen har vi en ny lärare så vi kör balett och salsa) fre: vila (ibland spinning) lör: promenad + bålstabilitet sön: bodypump. Undrar också om du tycker det är bra att träna på det här sättet eller om det är något jag ska ändra på? Måste säga att du är en otrolig inspirationskälla och du är en utav anledningarna till att jag har bestämt mig för att satsa på dansen!!! Om du har några tips på min väg mot professionell dansare tar jag tacksamt emot dem!!! Hoppas du får ett skönt lov:) /Kram Moa

    Moa 2011-02-26 19:03:55
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand