Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VISSTE DU ATT…

…om du inte får i dig tillräckligt med proteiner och kalorier tar det extra lång tid att bygga muskler. Många tror att det behövs ett kaloriöverskott – alltså fler kalorier än kroppen har användning för – för att man ska kunna bygga muskler. Att kombinera bantning och en ökadad muskelmassa fungerar alltså inte!

För att lyckas bygga muskler bör man äta regelbundet aldrig gå omkring och var hungrig. Planera t.ex. in tre huvudmål och tre mellanmål varje dag. Se till att mellanmålen innehåller protein, t.ex. lättkesella, keso, proteinshakes eller proteinrika smoothies. Du bör få i dig protein både före och efter styrkepassen – ät t.ex. lite kesella innan du drar på dig träningskläderna.

Vill du spara in på kalorierna så är måltiden efter träningspasset viktigast. Ät något inom den första halvtimmen efter styrkepasset – återhämtningsmålet bör innehålla mellan 10 och 30 gram protein. Ät tex. keso med skivad banan.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Hej Ida! Jättebra inlägg! Du e så duktig på allt du gör! Du har blivit lite utav en förbild för mig så jag följer dina råd slaviskt..haha:) Tänkte ang det här med att äta mycket – svårt att avgöra vad som är lagom mycket!? Jag gymmar och vill gärna bygga lite snygga armmuskler men det händer inte så mycket?! Har hållit på över ett halvår nu! Äter väldigt mycket keso ägg fisk avokado… Håller inne på kolhydrater som bröd och pasta. Funderar på att börja dricka lite proteinpulver!? När under dagen och hur ofta ska man isfåll dricka det?
    Vad tror du jag gör fel? Brukar löpa på bandet ca 1 tim först och sedan kör jag lite styrka. Brukar köra styrka tre ggr i v!
    Ha en toppen helg!
    kramar Carro

    carro 2011-02-25 20:08:37
    Svara
  • Jag älskar din blogg. Efter ett tufft pass för min rumpa och lår så satt jag här och var vrålhungrig men tänkte ”nej, jag kan nog hålla mig lite till”.
    Men så ser jag detta, att om man vill bygga muskler så ska man inte gå runt hungrig.
    Fyfan vad skönt!
    Nu sitter jag här med en stor tallrik gröt med massa frukt i!!

    keep up the good work!

    madelen 2011-02-25 13:25:31
    Svara
    • Svar på madelens kommentar.

      Tack så mycket för din fina kommentar 🙂 Haha nej nej nej man måste äta efter träningen annars bryter man ner musklerna! Bra val att äta!!! 🙂

      idawarg 2011-02-25 18:01:17
      Svara
  • Tack för infon bra att du skriver, jag äter hela tiden haha 🙂

    Linnea 2011-02-25 09:52:44
    Svara
  • Jajjemän! ;D åhh vad kul det ska bli! Jaså, ja men då har vi en extra dag på oss att hinna ses några gånger under tiden du är här 🙂 Jag har dock föreläsning på onsdag men sen är jag ledig & har sportlov som alla andra! Längtar, PUSSS <3

    vicky kusin 2011-02-25 08:01:06 http://victoriaswellness.shapemeup.se
    Svara
    • Svar på vicky kusins kommentar.

      Jaa men precis 🙂 Alexander kommer inte för ens på fredag heller så då kanske vi hinner ha en syjunta innan det också 🙂 PUSS <3

      idawarg 2011-02-25 17:58:31
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger