Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MÅNDAGSTRÄNING

Ikväll har jag provjobbat på ett, förhoppningsvis, nytt jobb! Sedan har jag tränat tillsammans med Alexander och Jocke på World Class Vasastan! Mycket trevligt!

Idag körde jag kondition på Crosstrainern i 20 min + rehabövningar för hamstring, in- och utåtrotation på rotatorcuff, ländrygg, mage och avslutade hela passet med 4 min i plankan. Litet lätt träningsprogram så här i början av veckan 🙂 Skönt!

Nu blir det sängen... Natti…

TIPS PÅ TRÄNINGSUPPLÄGG

Började svara på en kommentar i kommentarsfältet, men den blev så lång och sedan tror jag många undrar samma sak så jag gör ett inlägg av den istället:

Jättetack Ida och vad glad jag blev för att du lade upp min kommentar som inlägg och för ditt svar! :) Ang punkterna träna för lite/för mycket så måste jag bara fråga dig hur ofta du tycker man ska styrketräna i v? Försöker som sagt köra tre regelbundna pass i v dock med samma schema! Tycker du att jag skulle ha två olika program och varva mellan? Lr vilket upplägg har du när du styrketränar? Kanske du kunde lägga upp ditt strykeprogram lr ett bra ex på ett program man kan följa!? Kramar på dig hälsningar carro

SVAR: Det beror lite på hur man tränar och vad man har för mål! Kör du styrka på hela kroppen varje gång du tränar så behövs det en vilodag mellan passen! Men koncentrerar du dig på tex. axlar en dag, ben nästa, biceps nästa osv. så kan man träna i stort sätt varje dag 🙂 Sedan beror ju allt som sagt på vad du har för mål?

När jag tränar koncentrerar jag mig på 1-3 muskelgrupper i taget och tröttar ut dem riktigt ordentligt! Försöker då köra varje muskelgrupp 2 gånger vecka! Detta tycker jag man får bäst resultat av!

Här kommer 3 exempel på pass man skulle kunna varava med:

♦ Kondition + Styrketräning Ben (tex. baksidalår, vader, rumpa)

Kondition + Styrketräning rygg (tex. ländrygg, bröstrygg/skuldror, axlar)

Kondition + Styrketräningöverkropp (tex. biceps, triceps, bröst)

Brukar också avsluta varje pass med att träna magen/bålen.

Dessa tre pass skulle man tex. kunna varva med en vecka och se till att köra slut på varje muskelgrupp riktigt ordentligt varje gång!

Lycka till!




Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Sanne Alexandra
Man
Marcus Schuterman
Man
Viktor Frisk