Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BÖRJA DET NYA ÅRET MED EN DETOX

Tror att det är många som har som nyårslöfte att man ska börja ett hälsosammare liv med träning och bra kost!? Det är inte mitt eftersom jag redan gör detta 🙂 Men vill ni ha ett grymt tips så tycker jag att ni ska göra som min kusin Victoria och börja det nya året med en Detox.

Så här skriver hon i sin blogg att hon ska lägga upp det hela:

Fas 1 – vecka 1 (uppvärmning)

Här tänkte jag mjukstarta lite med att ”bara” undvika socker men även börja dra ner på andra sorts snabba kolhydrater (som vitt mjöl, vit pasta, vitt ris & potatis) och salt, kaffe, rött kött & mjölkprodukter.

Fas 2 – vecka 2 & 3

I den här fasen kommer jag att utesluta vitt mjöl/pasta/potatis/ris, rött kött och mjölkprodukter i så stor utsträckning som möjligt. Jag undviker såklart fortfarande socker, men även salt & kaffe.

Fas 3 – vecka 4

Här kommer jag sakta ”släppa lite på tyglarna” igen, genom att börja tillåta lite mer av det jag i den tidigare fasen uteslutit. Socker håller jag dock fortfarande igen på – det kommer jag vara mest noggrann med att undvika under hela perioden.”

Och så här har hon tänkt att lägga upp sin kost under en dag:

”Såhär är det tänkt att min meny ska se ut, på ett ungefär, under den första ”uppvärmningsveckan” av min detox:

Innan frukost – 1 glas varmt/ljummet vatten (med lite mald ingefära i)

Frukost – 1 port. havregrynsgröt med torkad/tinad frukt el. bär + lite mjölk & ev. 1 ägg

Mellis – 1 frukt-/bärsmoothie med vatten el. mjölk som bas

Lunch – 1/2 tallrik sallad &/el. grönsaker, 1/4 med (helst) fisk/kyckling & 1/4 fullkornspasta/bulgur/råris/quinoa

Mellis – 1 frukt + 1 sked jordnötssmör (Green Choice) el. 5-10 mandlar

Middag – Samma som vid lunch (ev. lite mindre kolhydrater om det är sent på kvällen)

Kvällsmellis – Keso/kesella med bär/frukt el. fil & naturell müsli

Vid träning – Innan: proteinshake på mjölk/vatten, Efter: 1 banan + ev. proteinshake på mjölk/vatten”

Besök hennes blogg här och läs mer om det hela 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • wiii, kul att du länkar till min blogg – thanks 😀 Hoppas det kan inspirerar någon mer att detoxa, jag har iaf fått med mig två läsare & två kompisar än så länge! Hihi, har du några fler bra tips på vad man kan äta förresten kusinvitamin? 🙂 PUSS <3

    vicky kusin 2011-01-03 13:26:21 http://victoriaswellness.shapemeup.se
    Svara
    • Svar på vicky kusins kommentar.

      Såklart jag länkar din blogg! Var ett grymt inlägg och bra detox jag tror många kan följa 🙂 Hur går det förresten med detoxen? Har du lyckats hålla dig till schemat?
      PUSSS

      idawarg 2011-01-03 22:56:57
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger