Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej Ida! Du är en sånn jäkla insperations källa för mig!
Jag har nyss börjar i Tibble gymnasium med inriktning musikal, och jag hade turen att komma in där trotts att jag aldrig har dansar i hela mitt liv, men jag sjunger och spelar teater vilket antagligen övervägde dansen. Nu har jag i alla fall börjat dansa tre gånger i veckan, jazz två och en halv timma i skolan, street jazz och balett på Sway.
Mitt mål från och med imorgon är att bli sund, smal och muskulös på tre månader, går det ens? jag kommer att träna varje dag förutom lördagar då jag har vila om inte match (basket) kommer upp.
Men jag har alltid en tendens att bli deprimerad när jag ska försöka pressa mig gå ner i vikt, blir bra osv. Har du något tips på hur jag ska göra för att må så bra som möjligt?
Ha det bra och fortsätt att blogga i din grymma blogg!

SVAR:

Hej Saga! Tack så mycket och stort Grattis att du kom in 🙂 Kul att du ska satsa mer på dansen!

Nu vet inte jag hur du ser ut eller hur din grundfysik är? Varför måste du pressa dig under tid? Självklart går det att komma i form på 3 månader, med rätt träning och kost!

Låter inte alls bra det där med att du blir deprimerad! Det beror säkerligen på att du får i dig för lite näring och att din kropp inte hinner återhämta sig ordentligt och du blir övertränad vilket kan leda till depression! Jag själv har varit med om det och det är inte roligt och kan vara jätte svårt att komma ur, så var försiktig!

Hade jag varit du så hade jag satsat på att äta bra mat 3 mål om dagen med ca 3-4 mellanmål och sedan undvika snabba kolhydrater (socker) så mycket som möjligt! Se till att få i dig mycket protein så musklerna blir glada och stora 🙂 Med en regelbunden kost med nyttig mat och all den träningen som du ska göra så kommer du komma i form!

Ett tips är att slutada med allt vad godis, kakor, glass, bullar, chip mm heter! När jag gjorde det blev jag av med ganska mycket fett och musklerna kommer fram 🙂 Blir du sötsugen så ta en frukt eller tex. kesella med bär 🙂

Lycka till och fråga gärna om du undrar något mer!

Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Tack så mycket för svaret ida! Blir så glad! 🙂
    Jag skippar godis, chips, alkohol och hela de köret!
    Men jag undrar om det är bra att käka dinkelbröd och smoothie till frukost?
    Och jag äter 2 mellanmål om dagen, ett innan lunch (nötter och en frukt) och ett efter (nötter och frukt). Borde jag käka något mer mellan mål och borde de innehålla andra saker än frukt och nötter?
    Undrar även om du tycker att det är okej att köra med proteinpulver? Isånna fall vilket?
    Förlåt att jag bombar dig med frågor!
    Ha det bäst kram!

    saga 2010-10-28 13:34:16 http://springcorn.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger