Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej Ida! Först vill jag säga tack för en härligt inspirerande blogg! Du verkar så jäkla duktig och ambitiös, man blir så imponerad av hur du gör allting samtidigt.. Pluggar dans samtidigt som du jobbar och har ett fungerande socialt liv och så:D Har lite frågor och så:
Hur undviker man att bli övertränad? Hur mycket kan man dansa när man är förkyld? Jag går på dansfolkis och dansar hela tiden och det går liksom inte att vänta till infektionerna går ur kroppen känns det som.. Har du några tips?:) Har redan börjat knarka ingefära och så.. Sen en sista fråga: jag behöver gå ner i vikt och det känns skitsvårt att veta hur mycket man ska äta när vi ändå dansar så pass mycket.. Man måste väl äta upp det man förbränner? Eller? Har du några tips vor det sjukt uppskattat, I’m so loost:D

Kramkram ELin

SVAR: Tack så mycket Elin 🙂 haha ja jag har endel att stå i! Ja du hur man undviker att bli övertränad när man går en dansutbildning är omöjligt! För att undvika det ska man helst inte träna samma muskelgupper 2 dagar i rad utan ha en vilodag och redan där är det kört! Vi kan står och träna samma muskelgruppen hela dagarna och då blir musklerna tillslut övertränade! Men äta rätt och sova ordentligt skulle jag nog säga är det viktigaste för att undvika det så mycket det går! Det där med förkylning är svårt att säga. Jag tränar aldrig med halsont och feber! Hade det förra veckan och då vilade jag men är fotfaande förkytld nu men kör fullt ut i skolan och det funkar bra! Det bästa är nog att känna efter själv och kanske testa vara med tex. bara på stången i baletten. För att undvika att bli sjuk skulle jag säga ät ordentligt, sov ordentligt, tvätta händerna ofta, ät vitlök och undvik sjuka människor!

Det där med vikten kan vara svårt när man är dansare eftersom det är svårt att leva på ett underskott av energi när man tränar så mycket! När jag slutade med allt vad godis, kakor, chips, glass kakor mm heter så gick jag ner i fettprocent ganska mycket! Ät alltid frukost och ät ofta och mindre mål och undvik snabba kolhydrater! Att äta mer protein och ta bort lite kolhydrater brukar funka bra 🙂

Lycka till tjejen!

Kramar Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Hej! Besök gärna vår blogg: www.nattievikkie.blogg.se. Vi är enäggstvillingar som driver bloggen! Skriv gärna en liten kommentar om vad just du tycker om våra nya MONCLER jackor som vi skrivit om i det nyaste inlägget 🙂 Puss <3

    nattieochvikkie (enäggstvillingar) 2010-10-14 17:40:26 http://nattievikkie.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand