MENU
header-1
header1
header-ida2

EKOLOGISKT SOLSKYDD

7:02 | April 29, 2016 | Uncategorized

ekologisk-solskyddsfaktor

Ekologiskt solskydd från Lovea. (Finns även i Spf 50, 30 och 15).

God morgon mina vänner! Jag har fått väldigt många förfrågningar om vart man kan hitta ekologiskt solskydd och nu äntligen har vi fått in det grymma märket Lovea till Welloteket. De är 100% naturliga, ekologiska (märkta med ecocert) har en naturlig doft av monoi samt att de är av fysiskt filter.

Fysiska filter: Krämen lägger sig som en skyddande hinna på hudytan och hindrar de farliga solstrålarna från att tränga sig ner i huden och skada de djupliggande cellerna. Detta är vanligt då ekologiska solskydd har titaniumdioxid som är det skyddande ämnet.

Så till alla er som är ute efter ett ekologisk, giftfritt solskydd tycker jag ska kolla in dessa fina. De finns i ECO Spf 50, 30, 15 och en sololja med kokosdoft i spf 6. Finns även spf 50 för barn.

Kolla in alla produkterna –> HÄR!

KOMBINERA DIN TRÄNING

7:01 | April 28, 2016 | Uncategorized
IMG_7263.JPGIMG_7262.JPG

God morgon hjärtan! Ovan ser ni 2 bilder från gårdagens Pole träning på StudioDQ. Så himla roligt och jag känner verkligen att jag börjar få tillbaka min styrka. Jag tog ju 1 års vila från Polen då jag inte hade möjlighet att gå när jag reste så mycket och jag måste erkänna att det var tungt att ta sig tillbaka. Det som var värt var hand- och underarmsstyrkan som jag tidigare byggt upp men som försvann då det inte är något jag tränar mycket alls i gymmet.

Fick frågan från en tjej som var intresserad av att börja Pole om det bara räcker att köra Pole som träning eller om man måste komplettera? Svaret på frågan beror ju helt på vad för mål man har men har man inga specifika mål utan bara vill träna för att hålla igång så räcker absolut med bara Poleklasser. Vill man springa milen så skulle jag ju kanske också rekommendera löpning, haha. Men det är många som bara kör på Poleskolan och då kör de kanske 3-5 olika klasser där som tex. Pole Dance, styrka (de har styrkeklasser), chair dance, flex (stretch) mm.

Själv varvar jag Pole Dance med egen styrketräning på gym + lite löpning och yoga. Tycker det är en perfekt kombination. Har man aldrig kört Pole innan så kan det vara bra att ex. träna upp axlar, rygg och bål lite extra på gymmet mellan träningarna då det krävs att man har bra styrka där för att utvecklas i sin Poleträning.

Nepp nu ska jag iväg till frisören. Ha en fin dag så länge :) Puss, I

15% RABATT PÅ WELLOTEKET

11:39 | April 27, 2016 | Uncategorized

13092180_534947873343392_4145508897248441848_n

Hej mina hjärtan! Många har frågat om rabattkod till Welloteket så jag vill bara tipsa om att vi har hela 15% rabatt på vår –> löparkategori denna veckan. I den finns självklart massa andra grejer man kan använda även fast man inte löptränar. Bla. några av mina personliga favoriter som hampaprotein, spirulina, chia, goji, Maca, Inflamino, Organic greens mm.

Så in och shoppa –> HÄR
Erbjudandet gäller endast till 2/5.

SKADAD

7:01 | April 27, 2016 | Uncategorized

IMG_7175.JPG

Åh, vad skönt med yoga! Jag behöver lite tips och pepp! Jag har hållt på med poledance senaste två åren och har tränat mycket hela mitt liv. För 4-5 veckor sedan skadade jag höften på poledancen och det gick så illa att muskeln fick en reva i sig. Den revan ledde till en inflammation i muskeln som nu har spridit sig. Går på rehabbehandling och får medicin mot inflammationen. Rehabbehandlingen går sakta, men säkert framåt. Prognosen är dock att jag kommer vara väldigt fysiskt begränsad i några månader till. Det är väldigt psykiskt påfrestande att vara så fysiskt begränsad. Kan gå på promenad i några minuter (kommer cirka 200 meter) sen gör det ont och jag måste vila. Jag har fått tillstånd av läkare att testa att promenera, men bara så länge det inte gör ont och det gör ont ganska snabbt så kommer inte så långt. Får dessutom styrketräna axlar, bröst och armar vilket jag har gjort nu sedan skadan skedde. Jag börjar dock verkligen tappa motivationen till den styrketräningen för det blir så enformigt och tråkigt i längden. Saknar dansen, saknar att kunna springa, saknar yoga och saknar att kunna styrketräna hela kroppen. Men jag vill verkligen inte riskera att förstöra läkningen för höften. Läkaren har sagt att det finns risk att muskeln kan slitas av och måste sys ihop om jag inte vilar vilket jag verkligen inte vill. Jättelång text, men jag undrar egentligen bara om du har något tips på hur jag mentalt ska ta mig igenom det här? Är väldigt påfrestande för psyket att knappt kunna vara fysiskt aktiv överhuvudtaget. Skulle bli så tacksam för tips och pepp <3
Kram

SVAR: Hej fina du och jag kan bara säga att jag förstår precis hur du känner! Jag skadade mig på Balettakademien flera gånger och det var ett riktigt h*lvete att hålla på med rehab medan man såg sina klasskompisar träna för fulla muggar och utvecklas. När man satt och kollade på klasserna kände man sig riktigt värdelös och blev stressad av att man skulle hamna efter. Dock så ska jag säga dig att så inte var fallet. Att hålla på med rehab gjorde mig starkare då mina skador oftast berodde på att jag var svag i vissa delar. När jag sedan vilade kroppen + stärkte upp mina svaga delar så kom jag alltid tillbaka starkare! Mina skador har också gjort att jag lärt mig enermot mycket och skaffat mig kunskap och en medvetenhet om min kropp som jag tidigare ej haft.

Så hur konstigt det än låter så är jag tacksam över att jag faktiskt varit skadad då det gett mig mycket kunskap och lärt mig att jag inte ska köra över min kropp igen. Att börja träna för tidigt (som jag gjort flera gånger) är absolut det sämsta man kan göra då det oftast gör att det drar ut på läkningstiden och tar längre tid innan man är tillbaka 100%. Men jag vet att det är riktigt tråkigt att behöva vila och vara förbjuden att göra saker som  man älskar men håll ut. Se det från den positiva sidan och som en fördel. Hitta nya övningar som du kan göra och njut av vilan. Krya på dig! Kram Ida

TRÄNINGSSTATUS

11:37 | April 26, 2016 | Uncategorized
IMG_5828.JPG

Hej mina hjärtan! Idag så är jag ganska trött då jag inte sovit så bra inatt. Var såå speedad efter gårdagens Pole Dance klass att jag hade svårt att somna. Men känns riktigt kul att ha kommit igång med Poleträningen och känner att min styrka börjar komma tillbaka där den var när jag slutade för ett år sedan. Yeey! Hur går träningen för er? 

Idag blir det vila från träning och istället fokus på massa jobb. Har 2 möten nu och sedan ska jag hem och klippa videos innan jag ska på Engelska lektion. Woop! Puss, I