Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

STATUS PÅ RENOVERINGEN

God morgon älsklingar! Tänkte köra en liten update på hur det går med lägenheten då det var längesedan jag gjorde det här på bloggen. Det ekar fortfarande tomt här i lägenheten då vi inte har fått några möbler alls. Just nu har vi 2 fåtöljer, 1 litet sidobord och en säng. Thats it! Haha. Idag anläder soffan och fåtöljen och jag är sååååå taggad! Wohoo äntligen får vi något mjukt att sitta i. Dock har jag inte bestämt vad vi ska ha för soffbord och matta till. Har ni tips så kom gärna med dem? 

Ovan ser ni bilden på vårt ”finrum”. Det är här soffan och fåtöljen ska stå + att vi ska få in ett matbord som även det är på väg. Just nu används detta rum till yogarum vilket är helt magiskt att yoga under min älskade kristallkrona från Markslöjd. LOVE IT!

I sovrummet står just nu madrasserna rakt på golvet då vi väntar på sängstommen som kommer nästa v. Lyssnade på er och tog den vita med förvaring från Ikea. Så tacksam för all feedback på den och alla som köpt den verkade gill den så ser fram emot att ta emot den. Sedan står min tavelvägg och TV:n på golvet och skräpar. Vågar inte sätta upp något för ens vi får de stora möblerna och ser att de funkar. Vi har även satt upp en lampa från Flos i taket här.

I köket är det total kaos just nu. Här väntar vi på rörmokare, elektriker, kakel men framförallt bänksivan. Den är äntligen beställd och kommer om 5-6 veckor. Suck! Innan det kommer tyvärr köket stå helt stilla då vi varken kan måla, sätta kakel eller fixa något innan det. Härjedals kök som ansvarar för köket var gulliga och satte in en provisorisk bänkskiva så vi i alla fall kan hacka mat och använda spisen. SÅ TACKSAM! Men förutom allt kaos så ÄLSKAR jag luckorna! Det blev till och med lite finare än vad jag trodde. Köket kommer bli magi när det väl är klart! Den som väntar på något gott…

Sedan har vi ju då mitt älskade kontor. Även här blev det en Flos lampa. Tycker de är så fina så kunde inte låta bli 🙂 På torsdag kommer mitt nya skrivbord och när det har anlänt och när jag vet vart jag ska ställa det så kommer jag beställa lite hyllor mm som jag kan ställa alla fina tavlor på.

Har inte visat er toaletterna, hallen och garderoben än, men det kan vi ta en annan dag 🙂 Även fast det är kaos i lägenheten så älskar jag den! Så bra energi i den. Ha nu en fin lördag! Puss, I

VILKA SKOR SKA JAG TRÄNA I?

FRÅGA: Jag har en fråga som rör träning och skor: hur ska man göra på gymmet när man vill kombinera löpning och styrketräning under samma pass? Styrketräningen jag tänker mig är kanske inte jättetunga lyft med skivstång, utan mer kettlebells och olika maskiner. Med löpningen är målet att kunna köra 5-10 km per pass. Kan det kanske funka med stabila löparskor eller behövs något annat?

SVAR: Hej och tack för din fråga. Jag kommer nu svara ut efter min personliga åsikt. Jag brukar ibland köra ett lättare löppass följt av styrketräning och då kör jag alltid på samma skor, dvs löparskorna. Eller så kör jag i strumporna. Egentligen så är det absolut bäst att köra styrketräning i strumporna då man även tränar stabiliteten i fötterna. När jag dansade förut så gjorde man alltid det barfota eller i strumpor och då var mina fötter så starka. När jags lutade så har mina fötter som tidigare var så stabila och starka nu blivit två döda fiskar instängda i skor hela dagarna. Jag tror absolut att fötterna behöver träning då många skador och problem kommer från svaga fötter. Så ett tips är att ibland träna i strumpor om man får det på gymmet.

senaste från Hälsa

MINA BEN- OCH RUMPFAVORITER JUST NU

God morgon älsklingar! Igår var jag på gymmet och körde ben! Wohoo vad det var kul! Har inte känt så på väldigt länge när det kommer till styrketräning men igår var det så härligt då jag fick bra kontakt med musklerna.

En av mina favoritövningar för ben är squats i cable cross. Får så bra kontakt med hela baksidan och jag tycker det absolut bästa är att sätta främre delen av foten på viktplattor så man får lite lutning. Då får man ännu bättre kontakt med baksida och rumpa. Körde 12 X 3 på denna.

En annan favorit just nu är även övningen ovan som bara ser så fel ut. Haha. Vet inte vad jag ska kalla den men den ser ut som ett misslyckat utfall. Dock så tar den så in i h*ll i rumpan på mig. Det är som ett mixat utfall och marklyft. Lägger all vikt i främre benet och har bara bakre som stöd. Brukar till och med lyfta foten från marken på väg upp. Se till att hålla ryggen rak under hela övningen. jag körde 12/sida X 3 med 8 kg kettle bells i vardera hand.

Sedan körde jag även sidogång med gummiband, armhävningar, benpress, lår curl och ”gyn maskinen”. Efter det var jag helt slut och gick och åt världens godaste sallad med avokadohummos, gulbetor, rödbetor och krispsallad. MUMS!

Ida Wargs webbshop
Dölj
bloglovin
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Dasha Girine
Man
Marcus Schuterman
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Sanne Alexandra
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk