Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

FAVORITÖVNING FÖR RUMPAN

traning-ida-warg

God morgon mina hjärtan! I torsdags var jag och körde ett styrkepass för ben och rumpa på gymmet och det var så härligt! Det var ett sådant skönt pass där jag kände mig lugn och fokuserad. Ofta tyvärr så känner jag mig stressad på gymmet pga. att man ska iväg eller har saker att göra efter eller att det är massa folk men så var det inte nu. Körde mitt pass i lugn och ro i ett nästan tomt gym. Älskar det!

rygglyft-1-ida-wargrygglyft-ida-warg

Sa tidigare i veckan att höftlyft i alla former är min absoluta favoritövning för rumpan. Måste säga att denna delar eller i alla fall är väldigt nära på 1:a platsen. För mig är det oundvikligt att inte ta i med rumpan i denna övningen. Nu kanske ni undrar vad jag snackar om? Är inte det där en ryggövning? haha. Det kan vara både och men ska man ha fokus på rygg rekommenderar jag att sätta dynan högre upp (nästan precis under naveln) för att koppla ur rumpan mer. Gillar också att rulla upp och ner när jag tränar rygg. När jag kör fokus på rumpa så har jag rak rygg hela tiden och sätter dynan längre ner. Viktigt att hålla bålen spänd och ryggen rak under hela övningen.

Körde 15 X 3 på denna med 5 kg viktplatta. 

Körde även sumo marklyft, höftlyft med skivstång, squats i abduktor maskin, armhävningar, enbensbenpress och utfall. Hoppas ni fick lite träningsinpso 🙂 Ha en grym lördag! Puss, I

RECEPT PÅ GODASTE MATCHALATTE

♥ Inlägget innehåller reklam för min webshop Welloteket ♥

matchalatte-recept-nyttigrecept-matchalattematcha-latte-recept

God morgon älsklingar! Hoppas att ni mår toppen idag? Själv mår jag fantastiskt! FREEEDAG! Wohoo 🙂 Tänkte dela med mig av recept på Matchalatte. Vet att många har svårt för just matchalatte men jag ÄLSKAR den. Dock måste jag erkänna att jag smakat väldigt många som smakar skit när jag köpt dem ute på fik! Jag frågar alltid personalen om deras matchalatte verkligen  är god. 1 ställe som gör en riktigt god en är Pom och Flora på Odengatan och sedan jag själv då. Haha.

Men viktigt är att man använder ett gott matchapulver (finns många som inte smakar så bra), sedan att man inte tar för mycket av det, har vaniljpulver i och skummar mjölken (helst havemjölk iKaffe).

MATCHA
Vanligt te i tepåse är också bra men mycket av näringen silas bort. Matcha är hela pulveriserade teblad som inte silas bort vid tillagning. Vi dricker hela bladet och får ta del av allt det hälsosammaste innehållet. Matcha innehåller massa antioxidanter (orac-värde 1400/gram) och aminosyror. Det kan hjälpa att sänka kolesterol och stabilisera blodsockret. Det fungerar både uppiggande och avstressande och innehåller fibrer och klorofyll. Det är även rikt på C-vitamin, selen, krom, zink, kalium och magnesium. Du kan göra te på matcha men även användas i smoothies och bakning.

RECEPT PÅ MATCHALATTE

Ingredienser: 
1/2 – 1 tsk matchapulver (Klick!)
1,2 dl vatten
1,5 dl skummad havremjölk
1 krm vaniljpulver
1 tsk agave (klick!) eller stevia vanilj (Klick!) (valfri)

Gör så här: Koka upp vattnet och häll ner i en kopp och blanda ner matchapulvret och vaniljpulvret och sötningen om man vill ha det. Skumma havremjölken. Har man ingen mjölkskummare går det bra att koka upp och vispa (men skumma är godast).

Just nu har vi även 15% rabatt på min favoritmatcha från Mother Earth. Så passa på att shoppa –> HÄR (Klick!)

senaste från Hälsa

ETT SVETTIGT PASS

traning-ida-warg-rumpa

God morgon älsklingar! I måndags var jag och körde ett riktigt svettigt men härligt pass på gymmet. Körde först löpning i 30 min då jag sprang 1 min och gick 1 min i 30 minuter. Sedan körde jag 6 olika styrkeövningar.

bentraning-rumpa-ida-warghoftlyft-rumpa-ovning-ida-warg

En av dem var enbenshöftlyft med ena foten på en bosuboll. Jag älskar verkligen ensidesövningar och höftlyft av alla dess slag är den absolut bästa övningen för mig för att få kontakt med baksida och rumpa. Körde 15/sida X 3

armhavning-traningarmhavning-ida-warg-ovning

Körde även smala armhävningar. Tvingar mig själv nästan varje pass att lägga in det mellan andra övningar för att inte tappa. Att kunna lyfta sin egen kroppsvikt får mig att känna mig stark. Körde 8 X 3 av dessa.

ovning-ida-warg

Sedan körde jag även denna övning för baksida axel och rygg. Varje gång jag kommer till ett gym som har denna maskinen brukar jag köra den då jag är väldigt svag just på baksida axel och denna övningen tar verkligen så bra. Riktigt bra för hållningen! Körde 10 x 3

Sedan gjorde jag även marklyft i cable cross, squats i abduktor maskin och enarmslatsdrag.

traning-ida-warg-ben

Avslutade med lite stretch 🙂 Riktigt härligt pass och är taggad på att köra idag igen! Ha en grym dag Puss, I

 

Ida Wargs webbshop
Dölj
bloglovin
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sanne Alexandra
Hälsa
Fannie Redman
Man
Marcus Schuterman
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Chrystelle Eriksberger
Man
Kevin Triguero
Man
Viktor Frisk
Man
Johan Hurtig