MENU
header-1
header1
header-ida2

TRÄNINGSPROGRAM FÖR MAGEN

7:01 | May 30, 2016 | #WARGPOWER

traningprogram-magen

God morgon mina hjärtan! Här kommer en ny härlig utmaning igen med ett riktigt brännande magpass. Jag utmanar er att köra detta pass minst 3 gånger innan veckans slut.

Ni behöver inga redskap för att vara med så finns inga ursäkter. Glöm inta tagga era träningsbilder med #wargpower.

Kolla videon HÄR!

Så vilka är på? NU KÖR VI!

TRÄNING – BEN OCH RUMPA

12:09 | May 29, 2016 | TRÄNING,Uncategorized
IMG_8781.JPGIMG_8780.JPGIMG_8784.JPGIMG_8781.JPGIMG_8786.JPGIMG_8788.JPG

(Reklamlänkar)
Tights – HÄR // Top – HÄR // Skor – HÄR 

Hej mina älsklingar! I fredag var jag och körde lite fredagsfys och det blev ett svettigt pass för ben och rumpa. Hade på mig mina nya kläder från Adidas och jag älskar dem, speciellt tightsen! Har länkat dem ovan. Men i alla fall här kommer  träningspasset.

Uppvärmning: 15 min power walk 15% lutning

10 benpress X 6
10/sida utfall i smith X 4
10 benspark X 3
10/sida enbens benpress X 3
10 squats i abduktor X 3

VECKANS INSPO

7:18 | May 29, 2016 | #WARGPOWER
IMG_8738.PNGIMG_8737.PNGIMG_8739.PNG

#WARGPOWER

.

God morgon god morgon! Älskar söndagar och speciellt då det är inspotime från er. Så grymma bilder i #wargpower även denna veckan och jag skulle typ vilja ha en kurs från vissa av er hur man lägger upp och fotar mat. Hallå jag vill också lära mig!! 🙂

Idag kommer en ny utmaning upp på youtube med ett magträningspass så missa inte det. Puss, I

MER KOLHYDRATER OCH MINDRE FETT

11:00 | May 28, 2016 | Uncategorized

leif

Hej mina hjärtan och glad lördag! Själv sitter jag här med världens träningsvärk i ben och rumpa efter gårdagens gympass. AJ! Skriver mer om det imorgon.

I torsdags var jag och Natasha uppe i Hudiksvall hos min naturläkare Leif för att kolla oss. SÅ kul och jag är så glad över alla framsteg jag har gjort med min hälsa. Det senaste har jag börjat äta mer kolhydrater och mindre fett och protein vilket har ökat min energi och förbättrat min mage. Jag var lite orolig över det då det är så inpräntat i min och alla svenskars hjärnor att kolhydrater är dåligt och att fett och protein är bra. Men jag har i alla fall kört på det i några månader nu och känt en enorm skillnad på min kropp men var lite nervös över mina resultat hos Leif.

Men jag hade gjort massa framsteg och från att jag brukar bli hemskickad med massa piller för att förbättra min hälsa så blev det endast Zink och järn denna gång då jag hade en liten brist. Wohoo. Sedan kollade Leif hur min kropp fungerar med fett och protein och just min kropp har svårt att bryta ner det så en kost med mer kolhydrater passar mig bättre så jag ska fortsätta att lita på min kropp och hur jag känner efter en måltid. Fick dock en ört med mig som jag kan äta innan en fet måltid (om jag ex blir bortbjuden eller äter ute) som hjälper mig att bryta ner fett. Om jag äter en fet måltid nu så blir jag väldigt trött direkt efter och vill typ lägga mig ner och vila. Ska bli intressant att se om örten hjälper.

Kollade även hur min kropp reagerade på olika livsmedel som jag tidigare varit känslig mot och jag har ingen överkänslighet kvar varken mot gluten, ägg eller mjölk som jag tidigare varit allergisk mot. Dock kommer jag inte konsumera dem ändå men bra att veta om man hamnar i ett sådant läge. Dock är jag fortfarande känslig mot vitlök, lök och chili då det är starkt för mina slemhinnor + paprika som inte gallan gillade. Ska försöka läka dem genom att lägga till Glutamin och Aloevera i mina smoothies.

Sedan brukar jag vara väldigt svag i mage/tarm och sakna goda magbakterier MEN det var helt bra! Woop! Kanske därför min mage är mycket lugnare nu för tiden. Men ska ändå vara försiktig nu när jag åker till Thailand och ta tillskott av LactoVitalis PRO.

Men nu ska jag sluta babbla för det här blev jättelångt och kanske helt ointressant. haha. Men i alla fall var det ett givande besök och ni kan se en video från besöket HÄR.

 

 

TIPS PÅ VIKTNEDGÅNG?

7:48 | May 28, 2016 | Uncategorized

IMG_8221.JPG

Boosta dina smoothies med proteinpulver så håller du dig mätt längre.

Detta måste vara din mest vanliga fråga du får men, tips på viktnedgång? Jag väger runt 68 mot mina 165cm, jag som alltid som ung varit väldigt naturligt smal och liten börjar känna mig.. Obekväm och klumpig. Inte roligt. Jag älskar mat. Gärna nyttig, gärna vego men jag gillar också att unna mig godare rätter. Gillar inte desserter o fika så mycket så de typiska småätandet finns inte; blir ofta frukt eller lite fil med egengjord müsli. Gillar att LAGA MAT. Jag ogillar tråkig träning. Mycket. Jag tror att jag är rätt lat, då jag tidigare i livet inte behövt röra på mig pga vikten (men som tonåring höll jag ändå på med 3 sporter samtidigt). Träning som jag gillar är främst Box och bodypump, men jag försöker göra mer cardio även om jag tycker det är så tråkigt. Jag kan ibland träna 3-4 gånger på en vecka och tycka det är kul men sen blir jag ALLTID sjuk och efter det tar det alltid flera veckor innan jag ger det ett försök igen.
Ingen kontinuerlig träning och ibland slarv med maten. Vad ska man göra, tips på motivation? Bör man ta något kosttillskott? 

Skulle egentligen bara vilja bli av med några bekvämlighetskilon och känna att jag har en stark och energisk kropp! Sen vet jag att jag blir så mycket piggare i huvudet och klarar mer i skolan.

SVAR: Hej fina du och tack för din kommentar! Jag förstår och eftersom jag inte vet exakt hur du äter är det svårt att ge dig specifika kostråd men kan köra lite allmänna. Försök att basera din kost på så mycket bra råvaror som möjligt som ex rotfrukter, grönsaker, frukt, bönor, linser, frön mm. och undvik snabbmat, halvfabrikat, raffinerat socker så mycket som det går. Ät regelbundet tills du är mätt men inte övermätt. Försök äta i lugn och ro och inte slänga i dig maten utan så du hinner känna efter när du faktisk är mätt.

Fortsätt att träna (gärna 3 gånger i veckan) och satsa även på mycket vardagsmotion som att gå till jobb/skola, mataffären, ta en promenad på lunchen mm. Vardagsmotion är grymt och underskattat! Förstår att det kännas motigt om man varje gång blir sjuk när man drar igång med träningen men det är så viktigt då att man sköter kosten. Träning bryter ner kroppen och behöver vila och näring för att byggas upp. Får den inte det så sjunker immunförsvaret och man har större chans att bli sjuk. Så viktigast är att sköta återhämtningen i form av sömn och kost.

Sedan kan man alltid boosta immunförsvaret med extra vitaminer och mineraler. Mina absoluta favoriter är –> spirulina och –> chlorella. Det är gröna alger som innehåller enormt mycket vitaminer, mineraler, aminosyror mm som bygger upp kroppen och dess försvar. De fungerar också väldigt utrensande så se till att trappa upp dosen.

Under vinterhalvåret kan det även vara bra att ta –> D-vitamin som vi annars får i oss via solen och tyvärr har vi inte så mycket sådan mellan oktober och mars.

Sedan an det vara en bra grej att testa ta något slags –> proteinpulver direkt efter träningen då kroppen är väldigt mottaglig mot baciller och behöver få i sig energi för att byggas upp. Var också noga med att tvätta händerna och inte ta i dina ögon eller mun efter träningen med händerna och åk gärna inte kommunalt om det går.

Hoppas du fick lite tips och inspiration. Kramar, I

(Länkarna är reklam)