MENU
header-1
header1
header-ida2

TIPS MOT EN TRÖG MAGE

8:02 | August 27, 2016 | FRÅGOR/SVAR

grön smoothie bowl trög mage msm

Byt ut yoghurt mot en grön smoothie bowl istället och toppa med musli. Mjölkprodukter kan ge en trög mage.

Hej! Jag är 15 år och väger 70kg.. Jag är stolt över min vikt för jag vet att det består mkt av muskler. Jag tränar nämligen varje dag. Jag går i gymnastik och triathlon och rör därför på mig mkt och ofta. Jag har dock problem med min mage. Jag går på toa bara typ var tredje dag och det är inte för att jag inte vill. Jag har bara så dålig matsmältning att jag aldrig blir toanödig.. Min mage brukar alltid svullna upp och göra ont efter att jag har ätit.. Hjälp!

SVAR: Hej fina du och vad härligt att höra att du är stolt över din kropp, det ska du absolut vara! Det där med magen är du inte ensam om och att inte få gå på toa är så jobbigt. Här kommer mina bästa tips:

1. Testa utesluta mjölkprodukter och gluten ur kosten och se om det blir bättre. Mjölkprodukter kan göra magen trög. 

2. Tugga maten noga. Testa att tugga 20-30 gånger på varje tugga du stoppar in. Ju större bitar mat desto svårare blir det att bryta ner. 

3. Se till att dricka mycket vatten och gärna innan måltiden och ej under eller efter. Även skönt att börja dagen med en stor kopp varmt vatten med pressad citron i. 

4. Testa MSM och Chlorella. Dessa 2 tillskott har gjort underverk med min mage. Har man problem med trög mage så kan jag nästan lova att de här 2 kommer få fart på den. Dock så kan magen bli orolig de första veckorna då båda är väldigt utrensande men det är inget farligt utan vanliga utrensningsymtom som sedan går över. Trappar man upp dosen sakta så kommer utrensningsymtomen ej bli så jobbiga. Jag gjorde en hel video om MSM som du kan kolla HÄR.

5. Innan du fått ordning på magen kan det vara skönt/bra att ta Cellenzym innan varje måltid. Det är enzymer som hjälper till att bryta ner maten och så man blir mindre svullen efter måltid. Jag tar alltid 2 st innan måltider jag vet kommer bli jobbiga för mig att bryta ner. Har även med det när jag blir bortbjuden och när jag reser.

Hoppas du fick lite tips och om du testar tillskotten så berätta gärna sedan hur det går och om du fick hjälp och ha tålamod med dem i början 🙂

Kram Ida

(Alla länkar är reklamlänkar till min egen webbshop Welloteket)

GÅRDAGENS EVENT MED HUAWEI

13:22 | August 26, 2016 | Uncategorized
huawei-6huawaei-1huawei-4huawei-3huawaeihuawai-3huawaei-2

Igår var jag på ett så roligt event som Huawei anordnat. Vi åkte militärbåt ut till Vaxholm där det bjöds på massa god mat, framträdanden, trevligt sällskap och visning av deras nya mobil Honor. Så himla cool mobils som har dubbelkamera med 12mp kamera och 8mp på främre kameran. En grej som var väldigt bra tycker jag är att den har en snabbladdningsteknik så med endast 10 min laddning så räcker batteriet till 2 timmars telefonsamtal eller 6 timmar från musikspelaren. Så grymt! Vill ni läsa mer om mobilen så kan ni göra det HÄR.

En riktigt magisk kväll!

(Inlägg i samarbete med Huawei)

MINSKA AMBITIONSNIVÅN OCH ÖKA MOTIVATIONEN

8:42 | August 26, 2016 | STADIUM,TRÄNING
yoga 1 yoga 2 yoga 6 yoga 8 yoga-3 yoga

God morgon mina hjärtan! Startade den här dagen med ett kort men härligt yogapass. Nu för tiden så kör jag alltid mina egna pass då jag lärt mig vilka övningar som passar mig bra och vilka som jag vill köra. Men vet ni inte det så kan jag verkligen rekommendera Yogobe som har massa olika yogapass i olika nivåer och olika långa. De har allt från 5 min-90 min. Vill ni testa så tror jag ni kan använda koden idawarg så får ni 14 dagar gratis och ni går in HÄR (Klicka i kampanjkod) (reklamlänk)

Att starta dagen med yoga är så härligt då det får igång blodcirkulationen och skapar ett lugn. Har även börjat lägga till lite meditation. Jag har märkt att jag är en person som inte alls gillar saker som tar tid. Om jag vet att en sak tar mer än 30 min så börjar det klia i min kropp och jag får lite panik. Så skulle jag sätta upp ett mål att yoga 60min varje morgon så skulle det antagligen inte hända. Det samma gäller med träning. När jag körde mycket styrketräning med tunga vikter vet jag att de passen tog ca 1,5 timme totalt med vila och allt och då fick jag sådan ångest inför det att jag ibland ställde in. Så för mig är det mycket bättre att köra korta enkla pass och i så fall fler. Då vet jag att det blir av.

Om ni är lika dana så testa istället att sätta ett mål att ex köra 5-15 min yoga på morgonen eller 30 min styrketräning 3 gånger i veckan mm. Det blir inte alls samma ångest och känns mycket lättare att få till. Sedan kan jag säga att det är många gånger mina yogapass blir 30-40min bara för att jag (när jag väl har börjat) tycker det är så skönt. Haha.

Gud vad jag bara skriver på nu men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Har ni svårt att få till de där träningspassen så dra ner ambitionen och testa kortare pass.

Nu ska jag ut på en löptur! Puss på er!

EKOLOGISKT VEGANSKT SMINK

7:01 | August 25, 2016 | Uncategorized
eko smink ekologiskt vegan vegansktvegan smink ekologiskt ekosmink ekologiskt veganskt veganekologiskt smink vegan

1. Mineralfoundation HÄR // 2. Rouge HÄR // 3. Highlighter HÄR

God morgon mina älsklingar! Jag får ofta många frågor om jag kan tipsa om ekologiskt smink som är veganvänligt och om jag ska vara ärlig så har jag väldigt dålig koll, men nu har jag hittat ett grymt märke. Zao har massa olika produkter som är:

– 100% naturligt
– ekologiskt
– ej djurtestat (cruelty free)
– vegansäkert
– glutenfritt

Sedan hur fina är inte förpackningarna som är gjorda på Bambu? Jag har börjat använda rougen och highlightern och jag älskar dem! Brukar ta på rougen först och sedan highlighta kindbenen. Så fint! Har även highlightern under ögonbrynen. Så här fick ni ett riktigt bra sminktips och jag tycker ni ska kolla in alla deras produkter HÄR.

(Inlägg i samarbete med Novaconcept)

 

TRÄNINGSPASS BEN & RUMPA

7:01 | August 24, 2016 | TRÄNING,Uncategorized
träning ben rumpa övning träningspass träning ben övning rumpa träning ben

(Reklamlänkar)
Linne – HÄR // Tights – Berschka // Top – HÄR 

God morgon mina hjärtan! Alltså jag har haft sådan sjuk träningvärk i mina ben och rumpa sedan i söndags nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ni vet sådan träningsvärk så jag inte ens kan sätta mig på toaletten normalt 😀 Haha. Så går det när man skippar styrketräning i några månader.

I alla fall så känns det skönt att vara igång igen och jag kommer hålla fokus just på att hålla uppe styrkan. Kommer köra med vikter men inte supertungt utan satsa på kontakt med musklerna. Dock behövdes det inte supertungt för att ge mig träningvärken från vansinnet! Ni kan se hela mitt pass nedan.

Idag så ska jag fört till Marisol som är medium/spådam/healer mm. Hon är helt enklet allt och jag älskar att gå till henne! Hon har hjälpt mig så mycket och jag blir lugn av att vara hos henne. Kanske hon kan bota min träningsvärk 😀 haha. Nej men jag ska ta min –> magnesiumspray (reklamlänk) och spraya på då jag hört att det ska hjälpa mot träningsvärk då magnesium har en avslappnande effekt på musklerna 🙂

TRÄNINGSPASS BEN & RUMPA
Uppvärmning: PW 15% lutning
10 front squats bara stången
2 front squats X 6
10 benpress X 3
10 abduktor maskin X 3
Superset: 10 lårcurl + 10/sida enbens höftlyft X 3
10 ryggresningar med viktplatta X 3